Nederste halvdel ses ikke
Fra : Uffe Safeldt

Dato : 02-01-02 18:21

Jeg har installeret Mandrake 8.1.
Skærmopløsningen er 800x600

Mit problem er at i nogle dialoger kan jeg kun se øverste halvdel og
således ikke trykke på knapper i nederste halvdel af skærmen.

Hvordan for jeg vist hele skærmen eller i det mindste nogle scrollbars
i siden af desktoppen?

Det er formenteligt banalt men det er min første linux maskine.

mvh. Uffe

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 02-01-02 00:58

> Hvordan for jeg vist hele skærmen eller i det mindste nogle scrollbars
> i siden af desktoppen?

Den er måske sat til at køre med virtual desktop størrelse på eks. 1024x768?
Scroller den når du flytter musen ud i siderne/bunden?
Prøv at ændre opløsning med ctrl-alt-{+ på num-tast}| {- på num-tast}.

Du kan rette i opsætningen af skærmstørrelse i /etc/X11/XF86Config. Den
ligger sikkert der.
Men du må nok hellere læse en howto om X-opsætning inden du går igang med
det, samt lave en backup af konfig-filen inden du ændrer den.

--
Tonny

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-01-02 02:21

> Mit problem er at i nogle dialoger kan jeg kun se øverste halvdel og
> således ikke trykke på knapper i nederste halvdel af skærmen.

Som regel kan man holde alt nede og trække i vinduet ved at klikke midt
på det.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk