SQL... spørgsmål?
Fra : Magnus

Dato : 01-01-02 18:15

SQL = "SELECT dato, ude, kamptype, hold FROM Kampprogram WHERE kamptype<34
AND kamptype>0 ORDER BY hold"

Med denne linie udtrækker jeg et kampprogram men kan jeg ikke nøjes med at
udtrække hvert hold en gang således at jeg får en liste over alle de
forskellige hold som er i databasen?

/Magnus

Fra : Knud Westdorf

Dato : 01-01-02 20:48

Hej Magnus

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår, hvad du mener, - men hvis du
blot skal bruge en liste over forskellige hold kan du skrive:

SELECT hold
FROM Kampprogram
GROUP BY hold

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 01-01-02 18:30

> [...]
>
> Med denne linie udtrækker jeg et kampprogram men kan jeg ikke nøjes med at
> udtrække hvert hold en gang således at jeg får en liste over alle de

Hejsa Magnus

Du skal have fat i DISTINCT... Din kode vil komme til at se ud som følgende:

SQL = "SELECT dato, ude, kamptype, DISTINCT(hold) FROM Kampprogram WHERE
kamptype BETWEEN 34 AND 0 ORDER BY hold"

Jeg har samtidig forbedret din kode lidt med kommandoen BETWEEN

mvh
Lars Christensen