Divx-film hakker i det - PC for sløv?
Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 01-01-02 17:46

Jeg har fået en Divx-film på en alm. CD, som jeg har kopieret over til
harddisken. Når jeg afspiller den (med La Playa) er det som om
billederne ikke kører flydende (det hakker i det, lidt ligesom når man
scroller på en TFT-skærm). Den hakker dog ikke mere i det, end at
dialogen kører uden problemer, men det er irriterende at se på.

Vedkommende som har givet mig filmen mener, at det er min PC, der ikke
kan klare opgaven, men kan det virkelig være rigtigt - jeg har en
Pentium III m. 384 mb RAM. På hans 1,1 Ghz kører det fint nok.

vh
Lars

Fra : albert

Dato : 01-01-02 19:12

OG hvad er din så i mhz ?

Jeg har en 1.5gmhz T-bird med 1gb ram og jeg møder også enkelte film
der hakker, så pakkemetoden betyder en del (ex. er Flask 0.6 elendig i
forhold til .054...)

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 01-01-02 19:26

On Tue, 1 Jan 2002 19:12:02 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>OG hvad er din så i mhz ?

Ups - det glemte jeg. det er en 733 mhz.

>Jeg har en 1.5gmhz T-bird med 1gb ram og jeg møder også enkelte film
>der hakker, så pakkemetoden betyder en del (ex. er Flask 0.6 elendig i
>forhold til .054...)

Når jeg vælger egenskaber for filmen står der ikke noget om
pakkemetode (v. lydformat står der MPEG Layer-3) kan man se det på
anden vis?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-02 19:37

<lcj@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse

> Ups - det glemte jeg. det er en 733 mhz.

Hvor meget "system" er der tilbage, når du afspiller? Altså hvor mange %
bruger dit system på afspilningen?

Fra : jørgen

Dato : 01-01-02 20:14

jeg kan ikke forestille mig at din maskine er for lille jeg ser divx film
flydende på min maskine cel333 0ver clocket til 416 256 mb ram helt uden
problemer men prøv evt at sætte din opløsning ned .

Fra : René Jensen

Dato : 01-01-02 22:27

albert wrote:
> Jeg har en 1.5gmhz T-bird med 1gb ram og jeg møder også enkelte film
> der hakker, så pakkemetoden betyder en del (ex. er Flask 0.6 elendig i
> forhold til .054...)

FlaskMPEG har intet at sige om hvor meget det kommer til at hakke. Den
bruger et codec, som er installeret på computeren, så hvis man har
problemer med at encode video-klip i f.eks. DivX formatet, så er det
altså codec'et eller indstillinger til codec'et som er noget galt med.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Kasper Thor Larsen

Dato : 02-01-02 12:10

klip
> [...]
> scroller på en TFT-skærm). Den hakker dog ikke mere i det, end at
> dialogen kører uden problemer, men det er irriterende at se på.

Jeg tror ikke det er din maskine der er for langsom. Jeg tror du oplever en
mismatch mellem din skærmopdateringsfrekvens og filmens billedefrekvens. Er
filmen eksempelvis kodet med 25 billeder/sek og din skærm kører 75 Hz, så er
det fint, hvert billede bliver optegnet 3 gange. Men kører skærmen 80 Hz vil
ca hvert 6. billede blive optegnet 4 gange og det giver en hakken som det
man oplever når man scroller på en tft skærm. Prøv at tilpasse din
skærmopdateringsfrekvens så den passer med billedefrkvensen på din film. Du
kan tage billedefrkvensen og så gange med 3 eller 4 så finder du en
skærmopdateringsfrekvens der sikkert passer fint til din skærm. Du kan også
prøve at sætte din skærmopløsning til 640 * 480 og så afspille filmen i
fuldskærmsmode, det burde også afhjælpe poblemet. Nu kender jeg ikke lige La
Playa så måske kan du ikke køre fuldskærmsmode. Pas også på med at have
musecurseren over filmbilledet, det har jeg selv oplevet giver problemer.

Kasper

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 02-01-02 22:25

Den Tue, 01 Jan 2002 17:46:00 +0100 skrev lcj@wanadoo.dk :

>Vedkommende som har givet mig filmen mener, at det er min PC, der ikke
>kan klare opgaven, men kan det virkelig være rigtigt - jeg har en
>Pentium III m. 384 mb RAM. På hans 1,1 Ghz kører det fint nok.

Og hvilket grafikkort har du ??

--
Søren C. Fischer
http://www.soren.fischer.as

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 03-01-02 14:15

On Wed, 02 Jan 2002 22:24:51 +0100, Søren C. Fischer
<soren@fischer-streton.dk> wrote:

>Og hvilket grafikkort har du ??

Winfast 3D S320II (TNT2-Pro)