SCSI Cdrom bootdisk??
Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 01-01-02 15:59

Hej ng.
jeg ved ikke om dette er Off-topic,men jeg prøver alligevel.
Hvordan laver man en SCSI Cdrom-bootdiskette til Win98????
Jeg har en gammelt SCSI controller (Asus PCI-SC200) og jeg har driverne til
den.Er der mere jeg skal bruge??
Evt.links modtages med tak (jeg har søgt forsk. steder men har kun fundet
til Linux)

På forhånd tak og Godt Nytår
--
Mvh Tommy

Fra : Borchmann

Dato : 01-01-02 17:08

On Tue, 1 Jan 2002 15:59:04 +0100, "[SC] Muff Diver"
<Muff-Diver@sol.dk> wrote:

> [...]
>den.Er der mere jeg skal bruge??
>Evt.links modtages med tak (jeg har søgt forsk. steder men har kun fundet

Nero har vel den feature at kunne lave en cdrom-bootdisk
Mvh Janko

Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 01-01-02 20:00

"Borchmann" <nospam@suckers.dk> skrev i en meddelelse

> Nero har vel den feature at kunne lave en cdrom-bootdisk
> Mvh Janko

Og hvad kan jeg bruge det til???
Jeg skal bruge en bootdiskette der kan finde SCSI-cdromdrevet når jeg har
formateret harddisken og skal installere windows98!!Ligesom den normale
bootdiskette til IDE-drev.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-01-02 20:53

On Tue, 1 Jan 2002 20:00:09 +0100, "[SC] Muff Diver"
<Muff-Diver@sol.dk> wrote:

>Jeg skal bruge en bootdiskette der kan finde SCSI-cdromdrevet når jeg har
>formateret harddisken og skal installere windows98!!Ligesom den normale
>bootdiskette til IDE-drev.

Du skulle kunne lave én selv. Sådan ser min ud (til Win98 SE):

Config.sys:

country=045,850,country.sys
DEVICE=HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
DEVICE=ASPI8u2.SYS
DEVICE=ASPICD.SYS /D:OEMCD001

Autoexec.bat:

@echo off
LH MSCDEX.EXE /D:OEMCD001 /L:D
LH keyb dk,,keyboard.sys
SET MOUSE=A:
LH CTMOUSE

Så skal du have en systemdisk, hvor de filer der bliver kaldt i
config.sys og autoexec.bat ligger på.
Du skal også bruge din egen driver i stedet for ASPI8u2.SYS.

Du kan også finde nogle her:
http://www.bootdisk.com/

Kurt Brixen