Printer under Linux
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 01-01-02 00:35

Jeg er på udkig efter en laserprinter, der også kan bruges under Linux, men
hvad skal jeg gå efter. Er det nok at printeren kan emulere PostScript 2
eller 3? Eller skal jeg gå efter en printer der får lavet specifikke drivere
til Lexmark

Fra : Morten Guldager

Dato : 01-01-02 01:08

In article <a0qsmj$c9t$1@sunsite.dk>, Peter Elmkvist Snabe wrote:
> Jeg er på udkig efter en laserprinter, der også kan bruges under Linux, men
> hvad skal jeg gå efter.

Tja, jeg har en HP-1100. Den virker fint på min redhat-7.0 maskine.

/Morten

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 01-01-02 13:14

Peter Elmkvist Snabe skrev:

> Jeg er på udkig efter en laserprinter, der også kan bruges under
> Linux, men hvad skal jeg gå efter.

Find nogle printere på nettet - og besøg så
http://www.linuxprinting.org for at sikre dig, at den printer, du har
udset dig, rent faktisk virker i Linux.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Leif Neland

Dato : 01-01-02 15:54

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad skal jeg gå efter. Er det nok at printeren kan emulere PostScript 2
> eller 3? Eller skal jeg gå efter en printer der får lavet specifikke

Jeg har en HP DeskJet 840C (Købt sammen med et C200 kamera)
Selvom der står "Windows 95/98/NT4.0 only" på kassen, så forstår printeren
faktisk HPGL, og fungerer nydeligt under FreeBSD og Ghostscript.

Leif