PHP-hovereffekt?
Fra : Thomas Damgaard

Dato : 31-12-01 15:15

Hej
Jeg vil lave en menu hvor hvert element er et billede som er greyscaled, men
kommer med farver ved hover.
Kan dette lade sig gøre samtidig med at det skal overholde w3c's standarter?
Jeg har først postet dette i dk.edb.internet.webdesign.clientside, , men så
kom jeg i tanke om at jeg mener jeg havde læst et sted at det kunne gøres
vha. php. Jeg har dog svært ved at forestille mig det, da php jo er
serverside og det jeg gerne vil lave, efter min overbevisning kun kan laves
clientside.
Håber I kan hjælpe mig

Mvh
Thomas

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-12-01 15:16

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> vha. php. Jeg har dog svært ved at forestille mig det, da php jo er
> serverside og det jeg gerne vil lave, efter min overbevisning kun kan

Du har helt ret, det kan ikke laves med PHP, da det jo er clientside, som du
selv siger.

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 31-12-01 15:22

On Mon, 31 Dec 2001 15:14:52 +0100
"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> wrote:

> [...]
> kom jeg i tanke om at jeg mener jeg havde læst et sted at det kunne gøres

Det kan være det du har læst er at man kan lave billedet med PHP. Dvs. udfra et farvebillede lave et grayscale-billede. Det kan lade sig gøre. Men det kræver så at brugeren henter to billeder for hvert menupunkt.

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"