p-piller
Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 31-12-01 14:51

Hej gruppe
En af mine veninder har en hun og en hankat der er kommet i løbetiden. Hun
gik til dyrlægen og fik p-piller Perlutex til hunkatten, som den skal have
hver 8.dag. Hun vil godt at den skal have et hold killinger (har fortalt om
overproduktion af killinger og farer ved p-piller).
Dyrlægen vil ikke kastrererer ham før han er 7 måneder, d.v.s. om 1 måned
(har fortalt at det kan man godt).
Hun spørger ham så hvad man kan gøre ved hankatten som går og hyler. Han
siger så at hun bare kan give ham en pille også, altså en Perlutex. Hun
mener ikke dyrlægen har speciel forstand på katte, men udvalget er ikke
stort, hun bor i Kalvehave. Så spørgsmålet fra hende var så, om jeg troede
det var rigtigt at han bare skulle have en pille, hvordan den virkede og om
han så ikke vil strinte. Jeg kunne jo
ikke svare og lovede derfor at spørge her. Nogen der kan hjælpe her ??
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-12-01 14:49

"Claus Daugbjerg" <daugbjerg@c.dk> skrev i en meddelelse news:3c306b74$0$55521$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> han så ikke vil strinte. Jeg kunne jo
> ikke svare og lovede derfor at spørge her.

Nej, nej & nej. P-piller til hunkatte er
kræftfremkaldende, men de er langt værre mod
hankatte, idet de jo slet ikke er lavet til dem. Det
er særdeles risikofyldt at eksperimentere med p-
piller til hankatte og jeg vil absolut fraråde det på
det kraftigste. En hankat med brystkræft er et
meget trist syn

Kan hun ikke holde ham ud, er hun nødt til at
spørge sig selv hvad hun prioriterer højest - de
ufødte killingers liv eller hans liv.
--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 31-12-01 16:06

Hej Helle
Tak for svar. Har talt med hende og forklaret. Han har fået 1 pille, men hun
ville så ikke give ham flere, og han skal kastreres i starten af det nye år.
Hunkatten vil hun nok fortsætte med at give piller indtil den skal have
killinger, for killinger vil de have og de vil selv beholde 2. Jeg kan
desværre kun appelere til hendes sunde fornuft, for man kan jo ikke tvinge
folk.
Godt nytår til dig, misserne og ilderne.
Hilsen Denise

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 09-01-02 08:00

In <3c306b74$0$55521$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Claus Daugbjerg
wrote:

> [...]
> så ikke vil strinte. Jeg kunne jo ikke svare og lovede derfor at spørge
> her. Nogen der kan hjælpe her ?? Hilsen Denise

   Jeg vil godt lige spørge - Kalvehave på Sydsjælland? Og hvad er det for
en dyrlæge? Jeg sidder jo lige og blir bekymret over om det er "min"
dyrlæge der er sådan en klovn eller om det er en anden og jeg skal
anbefale "min" dyredoktor :)

--
Trine.
WEhat We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Denise

Dato : 09-01-02 10:46

Hej Trine

> [...]
> en dyrlæge? Jeg sidder jo lige og blir bekymret over om det er "min"
> dyrlæge der er sådan en klovn eller om det er en anden og jeg skal

Dyrlægen er fra Stensved. Hun siger han om dagen er ude på gårdene
og ligner ham fra folk og fæ med støvler og det hele. Hun fik kastreret
katten i går
det kostede 400. Men jeg tror iøvrigt hun ellers er godt nok tilfreds, for
de har og haft
hunde, som han også har steraliseret/kasteret og behandlet.
Men han har jo nok mest forstand på store dyr.
Hilsen Denise

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 09-01-02 11:04

In <3c3c11cd$0$89107$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Denise wrote:

> [...]
> hunde, som han også har steraliseret/kasteret og behandlet. Men han har
> jo nok mest forstand på store dyr. Hilsen Denise

   Nu ved jeg godt at vores dyrlæge er ikke så lidt dyrere (Vi skal af med
2000 for to katte der skal steriliseres og øremærkes) men han behandler
kun smådyr - det vil sige mest hunde og katte. Han er dygtig til katte og
ved hvad han taler om. Det er Vordingborg Dyrehospital vi bruger. :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Denise

Dato : 09-01-02 11:08

Hej Trine
Jeg skal nævne det for hende, men det kan jo være det er længere væk for
hende.
Hilsen Denise