Vil kun køre 1050 mhz
Fra : Dav

Dato : 31-12-01 11:59

Efter jeg har haft min cpu blæser af, vil min t-bird 1400 mhz kun køre med
1050 mhz. Hvis jeg lader den stå på 1400 mhz skriver den: windows
beskyttelsesfejl, genstart computeren. Nogen gange skriver den: En
undtagelse 0E er opstået ved 0028 : C004FE1C i VXD VPICD (01) + 00001C04
Denne blev kaldt fra 0028 : C004FB5A i VXD VPICD (01) + 00001942.
Jeg har også slettet hele harddisken uden det hjalp.
Hvis i har brug for flere oplysninger så skriv venligst til mig
På forhånd tak !

Fra : Deaster

Dato : 31-12-01 12:42

Dav wrote:

> [...]
> Jeg har også slettet hele harddisken uden det hjalp.
> Hvis i har brug for flere oplysninger så skriv venligst til mig

Den bliver vel for varm?

Jesper (Deaster)

Fra : Borchmann

Dato : 31-12-01 16:57

> wrote:

Har du været i gang med at tegne på den ? Ellers kan det vel være at
du har beskadiget core ved at af/på-montere din blæser. Du kan
åbenbart kun køre med 100mhz bus(10,5x100)?? Kan du have kommet til
at hærge dit ram på en eller anden måde? prøv at teste med memtest86
findes på nettet og er gratis. Hvis den iøvrigt bliver 60* allerede i
bios skulle du nu nok se om du kan sætte din køler lidt bedre på. Hvad
iøvrigt med v-core? står den som den skal? Ikke flere bud herfra :)
Mvh Janko

Fra : Dav

Dato : 31-12-01 12:56

Nej, den kommer ikke over 60 grader.

Fra : Deaster

Dato : 31-12-01 13:05

Dav wrote:

> Nej, den kommer ikke over 60 grader.

Hmm, det lyder også rimeligt højt. Hvad var den før problemet opstod?

Har du prøvet at cleare cmos?

Kan du ikke lige tage et kig på din citering, ellers er det ikke til at
finde hoved og hale i indlægget?

Jesper (Deaster)

Fra : Søren Christiansen /~

Dato : 31-12-01 14:43

temp skal ligge under 35 for at være stabil !
brug vand !
www.waterheads.dk (senere på dagen)

Fra : LWS

Dato : 31-12-01 14:57

On Mon, 31 Dec 2001 14:42:39 +0100, "Søren Christiansen / Østfyns
PChjælp" <Sic@karting.dk> wrote:

>temp skal ligge under 35 for at være stabil !

Har du dokumentation for den påstand ?

/Simon

Fra : Søren Christiansen /~

Dato : 31-12-01 15:15

nææ ikke direkte men jeg har altid problemer når det er over 40 grader...
og desuden hvis du ikke modder din temp måler på bundkortet så viser den 15
grader forkert...

Fra : Borchmann

Dato : 31-12-01 17:08

On Mon, 31 Dec 2001 15:15:27 +0100, "Søren Christiansen / Østfyns
> [...]

>og desuden hvis du ikke modder din temp måler på bundkortet så viser den 15

Og denne påstand vil jeg gerne se dokumenteret....??
Mvh Janko

Fra : F.Larsen

Dato : 01-01-02 23:28

sludder, min XP 1600+ i et A7V266-E ligger på 65 grader fuld load uden at den er
ustabil. Asus anbefaler dog at den ikke kommer over 70 grader. BIOS alarmen går
ved 90 grader ;=)

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Borchmann

Dato : 31-12-01 16:57

On Mon, 31 Dec 2001 14:56:41 +0100, LWS <waltherFJERN@FJERNlarsen.dk>
wrote:

>Har du dokumentation for den påstand ?
>
>/Simon
Det er da vist også noget vrøvl....
Mvh Janko

Fra : Carsten Keller

Dato : 31-12-01 15:46

> temp skal ligge under 35 for at være stabil !
> brug vand !
> www.waterheads.dk (senere på dagen)

I hvert fald ikke med Athlon TB/XP. Jeg tvivler også på at diverse
Intel-CPUer bliver ustabile så hurtigt. Jeg ser ingen grund til at måle
temp. på en CPU hvis alt ellers kører som det skal, men jeg kan sige med
sikkerhed at min TB 1200 ikke har været under 35 grader siden starten af
september, og den har immervæk kørt lige siden.
Keller