hvad er hurtigst ? 486 eller pentium
Fra : MB

Dato : 31-12-01 11:17

Hej

Jeg har mulighed for at vælge imellem en 486'er Dx 4 120 Mhz og en pentium
100 maskine.
ud over processer og motherboard er de sort set ens i både RAM og HD.

Maskinen skal kun bruges som en "skrivemaskine" dog også til internet !

hvilken skal jeg vælge ?

mvh
MB

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 31-12-01 11:43

> Jeg har mulighed for at vælge imellem en 486'er Dx 4 120 Mhz og en pentium
> 100 maskine.
> ud over processer og motherboard er de sort set ens i både RAM og HD.

Du skal vælge Pentium maskinen... Den er afgjort hurtigere end 486'eren...

Claus

Fra : Klaus

Dato : 31-12-01 11:38

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| ud over processer og motherboard er de sort set ens i både RAM og HD.
|
| Maskinen skal kun bruges som en "skrivemaskine" dog også til internet !

Pentium!
Klaus

Fra : Deaster

Dato : 31-12-01 12:43

MB wrote:

> [...]
> ud over processer og motherboard er de sort set ens i både RAM og HD.
>
> Maskinen skal kun bruges som en "skrivemaskine" dog også til internet !

Pentium, nu koster den vel ikke mere end et par 1,5 liters colaer, vel?

Jesper (Deaster)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 31-12-01 15:03

On Mon, 31 Dec 2001 11:16:32 +0100, MB wrote:

> [...]
>ud over processer og motherboard er de sort set ens i både RAM og HD.
>
>Maskinen skal kun bruges som en "skrivemaskine" dog også til internet !

Du må huske at frekvensen er ikke alt, en i386'er klokket op til
1Ghz er stadig ikke lige så hurtig som en PIII 1Ghz.
Pentium'en er klart hurtigere, 486'eren kunne maksimelt afslutte
1 instruktion per cyklus mens Pentium kunne afslutte 1½-2.
486'erens frekvens forspring er altså ikke stort nok, gå efter
den lille sokkel 5 Pentium Classic

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Two wrongs don't make a right. Try three.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 31-12-01 16:34

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message
> Pentium'en er klart hurtigere, 486'eren kunne maksimelt afslutte
> 1 instruktion per cyklus mens Pentium kunne afslutte 1½-2.

Nu kan vi så forstå, at det KAN de åbenbart stadig...

Fra : Peter Jespersen

Dato : 31-12-01 17:55

On Mon, 31 Dec 2001 16:33:37 +0100, Christian R. Larsen wrote:

>"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message
>
>Nu kan vi så forstå, at det KAN de åbenbart stadig...

*LOL*

Tider, tegnsætning, generel grammatik og semantik er ikke lige
mit ord!
Er glad bare, jeg kan tale nogenlunde rent hen på aftenen

Godt nytår

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"I've fallen, and I can-" *BANG* Lets see you get up now old lady!

Fra : Ole Nielsby

Dato : 02-01-02 23:49

Peter Jespersen <flywheel@illogical.dk> skrev:

> Pentium'en er klart hurtigere

Pentium'en har en noget hurtigere FPU, men til tekstbehandling er
forskellen lille.

Tag den der larmer mindst.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse***

Fra : Henrik V!

Dato : 04-01-02 13:03

Der ligger jo i øvrigt det i det at Pentium'en kører 66 MHz på bussen, hvor
en Dx4/120 kører 40 MHz, så det giver altså også en performance-forskel...!

/H3nrik!

Fra : rene´ flengel

Dato : 04-01-02 17:36

tag pentiumèn .hvis du skal køre internet

mvh rene´