Løbetid - igen?!
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 31-12-01 10:01

Hej allesammen.

Nu er jeg forvirret. Altså. Kan en kat komme i løbetid med 14 dages
mellemrum?!
Phumba var i sin første løbetid her kort før jul (jeg kan ikke finde mit
indlæg fra dengang) og den varede kun nogle få dage, men nu er hun altså
helt tydeligt i løbetid igen... Sidste gang gik den over så hurtigt at vi
regnede med at Jack havde "gjort sin pligt" men vi havde været på arbejde og
han forsøger da osse dennegang, men så vidt jeg har set uden helt at fatte
at der skal andet til end at bide hende i nakken og så stå henover hende *L*

Men er det normalt/almindeligt at løbetiderne kommer så hurtigt efter
hinanden? For så bliver vi jo da nødt til at begynde med p-pillerne, det
ville jeg ellers helst have undgået (Vi regner med et enkelt kuld killinger
inden hun skal steriliseres)

Forvirrede nytårshilsner
Lisbeth

--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Helle Andersen

Dato : 31-12-01 11:16

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a0p9fs$o5t$1@sunsite.dk...
> Hej allesammen.
>
> Nu er jeg forvirret. Altså. Kan en kat komme i løbetid med 14 dages
> mellemrum?!

Ja

> [...]
> at der skal andet til end at bide hende i nakken og så stå henover hende *L*

Hvis han ikke mestrer teknikker nu, tvivler jeg
meget på, at han har parret hende sidste gang.
Min somali kan også fint finde ud af, at det er
noget med at bide i nakken, men når ikke videre
end det.

> Men er det normalt/almindeligt at løbetiderne kommer så hurtigt efter
> hinanden?

Mange hunkatte vil komme i løbetid med få ugers
mellemrum, hvis de ikke bliver parret. Hvis de
bliver parret af en kastrat vil der normalt gå noget
længere tid. Min hunkat gik 5-6 uger efter en
kastratparring.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk