Hvilken fisk ???
Fra : Miv

Dato : 30-12-01 19:43

Er kaldet sekspunktsciklide ....... Men kan ingensteder finde en latinsk
betegnelse !!! ? ? ??
Kan nogen mon hjælpe mig ?

M.v.h
Michael
Miv@tdcadsl.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 19:57

Nu har du i det mindste skrænket det ind til at det er en cichlide. Du
har ingen billeder, eller geografisk herkomst?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Miv

Dato : 30-12-01 20:00

Jo, men hvor kan jeg smide det ...... ?? Billedet
Det er "forhåbentlig" en Sydamerikaner/mellemameri.
med 6 spot's hen a' siden .. Ikke særligt farvet, men virkelig
underholdende

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 20:54

prøv dk.binaer

Fra : Miv

Dato : 30-12-01 21:00

Er gjort .........

alt.binaries.pictures.fishing

Fra : Davidsen

Dato : 30-12-01 21:26

"Miv" <miv@tdcadsl.dk> wrote in message
> Er kaldet sekspunktsciklide ....... Men kan ingensteder finde en latinsk
> [...]
Er det mon en Dicrossus filamentosus ?
Se her: http://www.thekrib.com/Apisto/D-filamentosus.html

Bare et gæt...

MVH
Davidsen

Fra : thomas schreiber

Dato : 30-12-01 21:33

i hvilken gruppe har du postet den???

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 22:02

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> i hvilken gruppe har du postet den???

Sammen med alle lystfiskerne og fluerne i
news:alt.binaries.pictures.fishing )

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Miv

Dato : 30-12-01 22:43

Yep -----

Fra : Bjark Bo Christensen

Dato : 30-12-01 23:28

Hej Finn,

Hvor stor er fisken? Jeg gætter på at det er en ungfisk (endnu íkke
udfarvet) af enten slægten Amphilophus eller Archocentrus.

Bjark

Fra : Finn Jensen

Dato : 30-12-01 23:39

"Bjark Bo Christensen" <bjark@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Finn,
>
> Hvor stor er fisken? Jeg gætter på at det er en ungfisk (endnu íkke
> udfarvet) af enten slægten Amphilophus eller Archocentrus.

Aner det ikke . Prøv at spørge Miv for det er hans fisk

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Miv

Dato : 30-12-01 23:55

Den er vel ..... Hunnen er 5-6 cm. Og hannen er 8-9 cm ...

Men det undrer mig lidt at en akvarieforhandler kan sælge en fisk under
betegnelsen Sekspunktsciklide og ingen, ABSOLUT ingen *GGG* aner hvilken det
er ???

mv.h
Michael
Det man vel må bide mærke i ved denne fisk for at finde frem til den må
være, den sorte streg gennem øjet og de mange : Læs 6 punkter langs siden på
den ??

Fra : Martin Heller

Dato : 31-12-01 00:26

> [...]
> Det man vel må bide mærke i ved denne fisk for at finde frem til den må
> være, den sorte streg gennem øjet og de mange : Læs 6 punkter langs siden

Kunne det være Anomalochromis thomasi?

Fra : thomas schreiber

Dato : 31-12-01 09:33

NEJ!