Kraftig opgradering af PC - kommentarer?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 30-12-01 16:37

Hejsa,

Så er tiden kommet hvor det er nødvendigt med en opgradering af PC'en.
Mit mål er at få en PC der ikke kan høres! Det er nok svært at få den
til
overhovedet ikke at sige noget som helst, men jeg tror at jeg vil komme
rimeligt tæt på med følgende:

Jeg har allerede:
* NoiseControl Big ATX kabinet.
* Noisecontrol harddisk ramme
* Sony DVD drev

Jeg har tænkt at opgradere med følgende:
* Noisecontrol Magic Fleece (bedre lyddæmpning)
* Noisecontrol Magic WhisperBox (lyddæmning)
* MicroStar K7T266PRO2-RU (har valgt denne
fremfor Asus, pga. problemer med køleprofilen
og pga. USB 2 support)
* AMD Athlon XP 1700+ (1466Mhz)
* Alpha PAL 8045T, køleprofil til Sokkel A.
* PAPST 80mm blæser 1500rpm Temperatur Styret
* Arctic Silver 2 - Premium Silver Thermal Compound
* 1x Crucial 512MB PC2100 RAM
* Gainward GeForce3 TI450 TV-Out
* Zalman NB32 køleprofil til grafikkortet (så jeg kan nøjes
med passiv køling).
* Seagate Barracuda IV 60GB
* 2x IDE-kabel, 90cm, rundt, ATA66/100

Muligvis:
* 350w NC SECUR PSU - PAPST model 1500rpm (den
er temperaturstyret og lidt kraftigere end min nuværende)
* PAPST 80mm blæser 1500rpm Temperatur Styret (skal
bruges til at blæse luft ind i kabinettet)

Det vil sadsynligvis blive købt fra:
WebConsult (Noisecontrol produkter),
Studiedata (køleprofiler, m.m.),
Midt-data (det meste af hardwaren) og
Holm-data (grafikkortet).

Har jeg glemt noget? Noget der kan gøres bedre?

--
Jørgen Ramskov - Folding for the Cause!
http://arstechnica.com/etc/dcteams/dc_teams.html

Fra : Søren Christiansen /~

Dato : 30-12-01 17:07

Hvad med vandkøling ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-12-01 18:21

"Søren Christiansen / Østfyns PChjælp" <Sic@karting.dk> skrev i en
meddelelse news:3c2f3b61$0$62863$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvad med vandkøling ?

fx:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=262

Fra : Søren Christiansen /~

Dato : 30-12-01 18:31

http://www.tweakup.dk/forum/?mode=read&id=84
er også en mulighed...

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 30-12-01 21:50

"Søren Christiansen / Østfyns PChjælp" <Sic@karting.dk> wrote in message
> Hvad med vandkøling ?

Det har jeg også overvejet (Koolance), men når jeg nu allerede
har et godt Noisecontrol kabinet, så synes jeg det er mange
penge at bruge. Derudover er der altid risikoen ved at benytte
vandkøling - derfor foretrækker jeg normal køling.

Det eneste jeg praktisk taget kan høre fra mit nuværende system
er harddisken. Hvis jeg slukker for den, så kan jeg høre en
meget svag summen fra PSU blæseren.

Fra : Kristian

Dato : 30-12-01 22:52

> [...]
> Midt-data (det meste af hardwaren) og
> Holm-data (grafikkortet).
>
> Har jeg glemt noget? Noget der kan gøres bedre?

Jeg må sige at generelt ser det godt ud, men hvorfor en XP 1700+?

Her er prisen for 1 mhz udregnet udfra priserne på www.edbpriser.dk pr.
26/12-01:

XP 1500+ = 0,93 kr./mhz
XP 1600+ = 0,91 kr./mhz
XP 1700+ = 1,06 kr./mhz
XP 1800+ = 1,28 kr./mhz
XP 1900+ = 1,67 kr./mhz

Jeg ville derfor vælge en XP 1600+ som et fornuftigt valg og ellers ville
jeg vælge den store XP 1900+...

Iøvrigt kan jeg anbefale www.shg.dk som både er billige og yder en kanon
service (specielt deres svartid på mails)...

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 02-01-02 09:17

"Kristian" <kristianhansen@ofir.dk> wrote in message

> Jeg må sige at generelt ser det godt ud, men hvorfor en XP 1700+?
<SNIP>
> Jeg ville derfor vælge en XP 1600+ som et fornuftigt valg og ellers
ville
> jeg vælge den store XP 1900+...

Det har jeg egentligt heller ikke 100% besluttet endnu. Grunden til at
jeg
skrev 1700+, var at jeg håbede den ville falde i pris og blive den der
havde
den bedste performance til prisen :)

> Iøvrigt kan jeg anbefale www.shg.dk som både er billige og yder en
kanon
> service (specielt deres svartid på mails)...

Ok. Jeg vil egentligt helst blot bestille fra en enkelt butik, men de
dele jeg
vil have forhandles ikke et sted.