INTEL - ITANIUM
Fra : Brian

Dato : 30-12-01 16:08

Er der nogen der ved om denne processor er kommet på markedet eller om det
stadigvæk er forbeholdt udviklerer osv.

Er bare nysgerrig, har ikke tænkt mig at købe den.

Brian

Fra : Wass Up

Dato : 30-12-01 16:47

"Brian" <???anja-brian@mail.dk"fjern ???"> wrote in message
> Er der nogen der ved om denne processor er kommet på markedet eller om det
> stadigvæk er forbeholdt udviklerer osv.
>
> Er bare nysgerrig, har ikke tænkt mig at købe den.
>
> Brian

Jeg har set en workstation dual 800mhz i brug....føj den er hurtig...men med
alm handel ved jeg ikke ..jeg har set en masse workstations i deres
papkasser, men om de må sælges ved jeg ikke

Fra : Lasse Jensen

Dato : 30-12-01 17:49

On Sun, 30 Dec 2001 16:47:19 +0100, "Wass Up" <satanc@softhome.net>
wrote:

> [...]
>alm handel ved jeg ikke ..jeg har set en masse workstations i deres
>papkasser, men om de må sælges ved jeg ikke

Jeg har heller ikke set den i en "færdig" udgave, men i forhold til de
UltraSPARC III maskiner jeg har mødt er jeg nu ikke imponeret.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Esben

Dato : 30-12-01 17:50

"Brian" <???anja-brian@mail.dk"fjern ???"> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om denne processor er kommet på markedet eller om det
> stadigvæk er forbeholdt udviklerer osv.
>
> Er bare nysgerrig, har ikke tænkt mig at købe den.

Hp har en på programmet:
http://www.flc.dk/est/doc/index.htm
Vælg først HP workstations, derefter HP itanium personal workstation.
Priser fra ca. 72.000 kr

--
Esben

Fra : Søren Kramer

Dato : 30-12-01 19:46

Det er sgu en stor fejltagelse.
Intel prøvede for mange år siden at gå ind på det samme marked og her slog
de også fejl.
Intel har kun solgt en meget lille del af de meget få maskiner der er på
markedet, resten er foræret væk :)
Jeg vil godt sætte mit yderst gode navn på højkant med, at Itanic
efterfølger heller ikke bliver en succes. Der er grænser for, hvad man kan
presse af lort ind på markedet selv om man er stor.
Design ideen var, at gøre processoren simpel ved at flytte nogle opgaver op
i programmerne. Resultatet er alligevel en kompliceret langsom og dyr
processor, det er svært at skrive til. Den har været 8 år undervejs og
ideerne har åbentbart været svært at føre ud i sandet.
MVH
Søren