PcAnywhere 10 gennem smoothwall...
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 30-12-01 14:32

Hej

Jeg har brug for at kunne fjernovervåge en pc, der står på et lokalnet bag
en smoothwall firewall.

Jeg har i smoothwall viderestillet port 5631(TCP) og 5632(UDP) til den
aktuelle maskine.

Der er knyttet en fast ip til netværket.

Kan det passe at jeg ikke kan få forbindelse til pc'en, fra en anden pc på
lokalnettet, når jeg forsøger at køre ud over internettet ??
Det virker fint når jeg bare connecter over lokalnettet.

Han endnu ikke prøvet fra en computer uden for lokalnettet...

Mvh
Lambert

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-12-01 14:48

Martin Lambert Pedersen wrote:

>Kan det passe at jeg ikke kan få forbindelse til pc'en, fra en anden pc på
>lokalnettet, når jeg forsøger at køre ud over internettet ??

Ja. "It's not a bug, it's a feature" i NAT.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 30-12-01 18:05

> Ja. "It's not a bug, it's a feature" i NAT.

Det var da altid noget !!

Er der en der kører pcAnywhere, som vil være så venlig og prøve om der er
forbindelse til pc'en. Send en mail for at få IP adressen...

Mvh
Martin
mlp@kielsbjerg.dk

Fra : Jens

Dato : 30-12-01 18:32

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lokalnettet, når jeg forsøger at køre ud over internettet ??
> Det virker fint når jeg bare connecter over lokalnettet.

Yep det passer, SmoothWall kan ikke route trafik internt fra dit lokalnet ud
på Internet og ind igen.

> Han endnu ikke prøvet fra en computer uden for lokalnettet...

Det virker garanteret, for du har åbnet for de rigtige porte.

Jens