eregi_replace syntax
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 30-12-01 14:18

Affødt af forrige indlæg om Automatisk linkcheck vil jeg bare høre, om der
findes en let indføring i syntaksen til eregi_replace.

Gerne krydret med gode eksempler.

Jeg synes ikke beskrivelsen i php.net-manualen er forståelig for mig.

Med venlig hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 14:19

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> wrote in message
> Affødt af forrige indlæg om Automatisk linkcheck vil jeg bare høre, om der
> findes en let indføring i syntaksen til eregi_replace.

Fx. her, en simpel introduktion til regular expressions i PHP:
http://mbn.dk/PHP/regex/

Der er mange andre.

> Jeg synes ikke beskrivelsen i php.net-manualen er forståelig for mig.

Sikkert fordi den omhandler PHP, og ikke regular expressions... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-12-01 15:08

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse

> Fx. her, en simpel introduktion til regular expressions i PHP:
> http://mbn.dk/PHP/regex/
>
> Der er mange andre.

Ja, fx. http://phpbuilder.com/columns/dario19990616.php3
Ellers skulle bogen "Mastering Regular Expressions" efter sigende være ret
god.

> Sikkert fordi den omhandler PHP, og ikke regular expressions... :)

Et par regex eksempler er der godt nok, svjh. :)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 01-01-02 21:26

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> skrev

> Ellers skulle bogen "Mastering Regular Expressions" efter sigende være ret
> god.

gudebogen, kan kun anbefales

--
Take Care