samba - antal filer?
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 30-12-01 13:08

Jeg har en samba-filserver kørende.

nu får jeg pludseligt følgende fejl i loggen ved forsøg på connect:

file_init: Information only: requested 10000 open files, 1014 are available.

er der pludseligt formange/store brugere?
skal jeg havew sat en paremeter om antal filer?

(brugerne er egentligt posthuse - MANGE små filer!)

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-12-01 14:37

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Jeg har en samba-filserver kørende.
>
> nu får jeg pludseligt følgende fejl i loggen ved forsøg på connect:
>
> file_init: Information only: requested 10000 open files, 1014 are available.

Så vidt jeg husker er det bare en oplysning fra samba. Den kan ignoreres
uden videre. Har selv fået/får den. Men har ikke kunne mærke nogen
perfomance forskel.

Hilsen Mikkel