Microsoft og Licenkoder
Fra : Johnny Jensen

Dato : 30-12-01 08:46

Hej NG

Jeg vil lige komme med et lille indslag. Når vi i min virksomhed køber
programmer køber vi en installations CD og et 'x' antal licenser. Jeg sad så
her i jule dagene med en PC'er der skulle installeres, men jeg havde ikke
fået mine licenskoder med mig (til Office 2000), så hvad gjorde jeg - jo jeg
fant en licens kode på nettet og brugte den. Og Office virkede fint..

PC'eren skulle også have indlæst Publisher 2000 - og så begynte
problemerne - Publisher blev installeret med licenskoden fra CD-Rommen.
Efter dette virkede alle Office programmer kun i ca. 5 sek.

Jeg afinstallered alt igen og fik fat på en korrekt licens kode til Office
2000 og installerede programmerne igen - nu kører alt OK.

Kan det tænkes at Microsoft indsamler ulovlige licenskoder og ligger disse
ud med nye installationer, så de programmer der er installeret med ulovlig
licens ikke virker - SMART

Godt Nytår
Johnny Emde Jensen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-12-01 12:38

In article <a0mgsi$jtg$1@news.cybercity.dk>, Johnny Jensen wrote:

> Kan det tænkes at Microsoft indsamler ulovlige licenskoder og ligger disse
> ud med nye installationer, så de programmer der er installeret med ulovlig
> licens ikke virker - SMART

Ja, det er sket at de har gjort det i de opdaterede versioner af deres
programmer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Life, loathe it or ignore it, you can't like it."

Fra : Flemming Riis

Dato : 02-01-02 01:18

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Ja, det er sket at de har gjort det i de opdaterede versioner af deres
> programmer.

Ja men ikke i multi license udgaverne