Ny pc
Fra : CyberMike

Dato : 30-12-01 01:33

Hej NG!

Det måtte jo komme - jeg trænger til lidt fornyelse på pc-fronten. Min
PII-266 Mhz fungerer egentlig ganske godt, men en lidt hurtigere pc ville
ikke være at foragte. Og hvorfor ikke tage springet og gøre det rigtigt?
Altså finde en der virkelig sparker r.. for pengene! Jeg har brugt de sidste
par uger på at hente informationer hjem fra nettet, og er landet på noget
der ligner en hurtigt og stabilt bundkort (der vel at mærke er til at
betale):

FSB: 400 Mhz
RAM: DDR 333/PC2700
USB: 2.0
Processor: P4

Desværre er det ikke lykkedes mig at finde et bundkort der tilbyder alle
fire muligheder. Det nærmeste er et fra Microstar med et chipset fra Sis -
645 Ultra / MS-6547. Eneste hage: det understøtter ikke USB 2.0.

Selvfølgelig kan man blot montere et kort med USB 2.0, men stikkene er så på
bagsiden af kabinettet. Jeg vil gerne have bundkortet monteret i et kabinet
med USB-stik foran - og med let aftagelige sider uden skruer. Praktisk, når
man jævnligt skal til inde i dyret!

Jeg hælder mest til Pentium frem for AMD - det er tilsyneladende mest
stabilt - i hvert fald køligere.

Håber nogen har et godt forslag...

Venlig hilsen
Mike

PS: Dette indlæg er også postet i dk.edb.hardware.bundkort - jeg er usikker
på hvilket forum der er det rigtige.