Fiat Ducato - nu er den synet
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 30-12-01 01:03

Hej
Ullas nye bil gik gennem synet i torsdags - men så ville Fiat ikke
levere den.

Sahva havde ellers gjort den færdig, men den skulle lige omkring Fiat og
klargøres.
Have nr.plader på, poleres osv.
Desværre var deres klargøringsmand på juleferie, så de ville så først
levere den en gang i det nye år.

Ulla overtalte dem dog til, at vi kunne "låne" vores bil uklargjort, nu
havde vi ventet længe nok.

Så vi var ude at køre om aftenen til Halkær kro og retur, og så igen
igår, men så var det i mellemtiden blevet snevejr. Men det var alligevel
en dejlig oplevelse, at køre i den. Jeg skal lige vænne mig til, at
venstre fod er arbejdsløs, og højre hånd skal lave mindre. Men sådan er
det jo med aut gear.

Jeg var lidt nervøs for hvordan den ville reagere i det glatte føre,
specielt fordi vi ikke har vinterdæk på. Men det gik over al
forventning, hvis vi lige ser bort fra en enkelt gang, den begyndte at
skride lidt. Der er jo ingen kobling, man kan træde ned, men jeg styrede
kontra, og så var den på ret spor igen. Pyha, vi kom til at svede.

Ulla siger, hun kun vil køre 40, når det er glat. Men jeg tror hun
ændrer mening, når hun selv får lov at køre.

Efter nytår, må Fiat så have den igen til klargøring.

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@email.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-12-01 02:08

Karl Ejnar Christensen skrev:

>Ullas nye bil gik gennem synet i torsdags

Tillykke med det.

>men så ville Fiat ikke
>levere den.

Alt der kan drille gør det åbenbart.

>Ulla overtalte dem dog til, at vi kunne "låne" vores bil uklargjort, nu
>havde vi ventet længe nok.

Gad vide, hvordan hun så ud, da hun 'overtalte' dem.

>Efter nytår, må Fiat så have den igen til klargøring.

Hold hellere øje med dem. De er åbenbart ikke for kvikke.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 30-12-01 03:11

"Kaj Svenningsen" skrev
> Tillykke med det.

Tak for det - og tak fordi du krydsede fingre - det hjalp jo

> Gad vide, hvordan hun så ud, da hun 'overtalte' dem.

Ganske som hun plejer, når hun på sin stilfærdige, men bestemte facon
absolut ikke tager et nej for et svar

> Hold hellere øje med dem. De er åbenbart ikke for kvikke.

Mon ikke det går godt alligevel, jeg tror de har forstået

Iøvrigt godt nytår til dig og alle de andre NG'læsere/skrivere

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@email.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-12-01 08:07

>Tak for det - og tak fordi du krydsede fingre - det hjalp jo

Velbekom da. Jeg sidder her og prøver at rette dem ud igen, men vil du
tro, jeg kan filme ikke huske, hvordan det var de sad før.

>Ganske som hun plejer, når hun på sin stilfærdige, men bestemte facon
>absolut ikke tager et nej for et svar

Det var noget i den retning, jeg forestillede mig.
Hun ar sgutte sjov, når hun kommer dertil.
Jeg forstår godt fiatmanden 'lånte' hende bilen til næste år.

>Iøvrigt godt nytår til dig og alle de andre NG'læsere/skrivere

Tak og i lige måde til jer begge.

Fra : Lotte M

Dato : 30-12-01 14:55

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@email.dk> skrev

> Ullas nye bil gik gennem synet i torsdags -

TILLYKKE! Det har i sørme ventet længe på!

> men så ville Fiat ikke levere den.

*SUK*

> Ulla overtalte dem dog til, at vi kunne "låne" vores bil uklargjort, nu
> havde vi ventet længe nok.

Tsk, tsk - så er der en stakkels Fiatmand, der har fået behov for
krisehjælp

> [...]
> en dejlig oplevelse, at køre i den. Jeg skal lige vænne mig til, at
> venstre fod er arbejdsløs, og højre hånd skal lave mindre. Men sådan er

Øvelse gør mester! Jeg var ved at s* i bukserne, de første gange jeg
kørte i sprinteren og det var jeg såmænd også, da jeg de første gange
skulle køre Astra'en med venstre fod.

> Ulla siger, hun kun vil køre 40, når det er glat. Men jeg tror hun
> ændrer mening, når hun selv får lov at køre.

Da jeg kørte Sprinteren hjem fra Sahva, en mørk fredag eftermiddag
i myldretiden - kørte jeg hjem over Nibe og Løgstør, med 40 km/t - det
tog /meget/ lang tid og jeg syntes det var Sprinteren, der kørte med mig
og ikke mig, der kørte Sprinter. I Guder hvor blev jeg drillet, nu får jeg
skyld for at køre som en københavner...... hmmm gad vide hvad det
betyder?

> Efter nytår, må Fiat så have den igen til klargøring.

Hvornår skal Ulla i gang med kørekortet?

Hils Ulla og giv hende et tillykkeknus!
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 31-12-01 02:00

"Lotte M" skrev
> TILLYKKE! Det har i sørme ventet længe på!

Mange tak

> Hvornår skal Ulla i gang med kørekortet?

Vi venter bare på Glenn. Hun har fået en video og bog, så hun kan
begynde på teorien

> Hils Ulla og giv hende et tillykkeknus!

Det skal jeg nok

--
Karl Ejnar
karl.ejnar@email.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-12-01 17:45

"Karl Ejnar Christensen" <karl.ejnar@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ullas nye bil gik gennem synet i torsdags - men så ville Fiat ikke
> levere den.

Tillykke tillykke )))

Mht. vinterdæk, mon ikke den er monteret med helårsdæk som er ganske
udmærket også om vinteren?
(helårsdæk er mærket med M+S)

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 31-12-01 01:57

"Søren C. Fischer" skrev
> Tillykke tillykke )))

Mange tak

> Mht. vinterdæk, mon ikke den er monteret med helårsdæk som er ganske
> udmærket også om vinteren?

Jo det er nogle grovmønstrede GoodYear mrk. Cargo. Det kan godt være de
er OK, men rigtige vinterdæk har jo en anden gummiblanding, der gør at
de ikke bliver hårde i kulden. Og de har lameller, som giber bedre fat i
vejen. Helårsdæk er gode nok i sne, men på bar asfalt er vinterdæk
sandsynligvis bedre.
Nu må vi jo se, om vi når at få købt et sæt vinterdæk, det er ca. 5500
for et sæt med fælge.

> (helårsdæk er mærket med M+S)

Jeg mener nu det er vinterdæk, der er mærket M+S, Det er i hvertfald de
Michelin M+S, vi har på Jumpyen