RECK MOTOmed VIVA handicap cykel - véd du ~
Fra : MJ

Dato : 29-12-01 22:59

Min kone, Sussi, er lammet og uden tale. Det viser at en "RECK MOTOmed VIVA
handicap cykel" eller lignende er en stor hjælp for hende. Hun bruger den
under træning hos PTU i Rødovre. Vi ville gerne have sådan et stykke cykel
herhjemme, da hun kan bruge den uden at skulle liftes væk fra kørestolen.
Desværre koster den mellem 25000 og 40000 fra ny (kommunen naturligvis
straks bakket ud). Kender du til, hvor man kan finde brugte "cykler" til
rimeligere penge?

Se evt. cyklen hos importøren: www.handywear.dk

//Morten

Fra : Lotte M

Dato : 30-12-01 15:31

"MJ" <mortenjensen3450@hotmail.com> skrev

> [...]
> herhjemme, da hun kan bruge den uden at skulle liftes væk fra kørestolen.
> Desværre koster den mellem 25000 og 40000 fra ny (kommunen naturligvis

Jeg synes du skal tale med en socialrådgiver i PTU om de vil hjælpe med
at søge cyklen som hjælpemiddel. Det er muligt kommunen siger nej, men så
kan sagen eventuelt ankes.

Det er svært af få bevilget hjælpemidler, som man ikke er afhængig af at
skulle bruge ofte, men, det er ikke umuligt, især ikke hvis der er tale om
hjælpemidler, der væsentligt kan høje livskvaliteten.

> Kender du til, hvor man kan finde brugte "cykler" til
> rimeligere penge?

Det er muligt du kan finde en cykel via en annonce i et af handicap-
organisationernes medlemsblade.

Held og lykke
--
Lotte M