? ved Gaaammelt bundkort (P54C)
Fra : MuffDiver

Dato : 29-12-01 21:27

Hej ng.
Jeg har nogle spørgsmål ang. et gammelt bundkort med VXPro chipset (VIA
Apollo VP1).

På boardet er der et sæt jumpere hvor man kan vælge om det er en Pentium
P54C eller en Pentium P55C.
Så vidt jeg har fundet/forstået så er P55C en Pentium cpu med MMX right???
Skal jeg så sætte jumperne til dette når jeg vil sætte en AMD K6 233 mzh i
(for den har vel også MMX)???
Håber det er fatbart/til at fatte.

Ps.håber på et hurtigt svar da jeg roder med den pt.

--
Mvh Tommy

Fra : JCH

Dato : 29-12-01 22:09

MuffDiver wrote:

> [...]
> Skal jeg så sætte jumperne til dette når jeg vil sætte en AMD K6 233 mzh i

Alle AMD K6 processorer har MMX.

Hvis du ikke ved hvilket bundkort det er, så skriv BIOS-id op, det står
nederst på opstartskærmen (tryk Pause/Break for at stoppe boot, Esc for
at lade den boote videre), og kig på wimsbios.com
Måske skal bios opdateres for at din K6'er kan køre sammen med det.

Mvh Jens Carsten Hansen

Fra : Bachelor

Dato : 30-12-01 01:20

"MuffDiver" <Muff-Diver@sol.dk> skrev i en meddelelse news:3c2e269f$0$62883$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Skal jeg så sætte jumperne til dette når jeg vil sætte en AMD K6 233 mzh i
> (for den har vel også MMX)???

Du skal vel først og fremmest sørge for at dine spændinger
er i overensstemmelse med hvad din CPU skal have.
Dernæst kan du jo ikke kører hurtigere end dit bundkort
(chipsæt) tillader. Dvs. du kan jo også underclokke en CPU,
så den kører langsommere end den egenlig er specificeret til.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 30-12-01 11:27

MuffDiver wrote:

> Hej ng.
> Jeg har nogle spørgsmål ang. et gammelt bundkort med VXPro
> chipset (VIA Apollo VP1).

Hvis du kan sende os en BIOS-ID string, kan vi jo lede efter en
ny BIOS til dig, det kan godt være nødvendigt.

> [...]
> MMX right??? Skal jeg så sætte jumperne til dette når jeg vil
> sætte en AMD K6 233 mzh i (for den har vel også MMX)???
<snip>

Det P54C/P55C jumperen afgør er, om der er tale om en
single-voltage eller dual-voltage CPU, K6 er dual-voltage, og
derfor skal du stille den til P55C.

Held og lykke

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : [SC] Muff Diver

Dato : 30-12-01 21:01

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du kan sende os en BIOS-ID string, kan vi jo lede efter en
> ny BIOS til dig, det kan godt være nødvendigt.

Ikke nødvendigt den havde jeg....men ellers tak

> [...]
>
> Det P54C/P55C jumperen afgør er, om der er tale om en
> single-voltage eller dual-voltage CPU, K6 er dual-voltage, og

Tak det var lige det jeg skulle vide.....