montering af bundkort!!
Fra : Tina Bæk Larsen

Dato : 29-12-01 19:55

Jeg har lige købt et soltek sl75drv2 kt266A motherboard
og har sat det hele til (hd,cdrom,brænder)

Jeg tænder for den og blæseren går igang på cpuen og på chipsættet og
grafikkortet........og så ikke mere
ingenting på skærmen??? hvorfor??

Har dog ingen ram(ddr) endnu, men ville bare se om man kunne se om den fandt
alle hd,cdrondreve i computeren.
Alså bare se opstarten på bios!!
og bare for at se om det hele er sat ordenlig sammen!!!

Er det fordi at der ingen ram er i eller hvad. Er derfor der ingenting sker?

Lyder nok som et mærkeligt spørgsmål
men kan i hjælpe mig?

Hilsenb Morten Baun

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 29-12-01 20:11

Tina Bæk Larsen wrote:

<snip>
> Er det fordi at der ingen ram er i eller hvad. Er derfor der
> ingenting sker?
<snip>

Ja.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Locudo

Dato : 29-12-01 20:12

Ja der skal være ram i.

Fra : orbital

Dato : 29-12-01 20:22

On Sat, 29 Dec 2001 19:54:44 +0100, "Tina Bæk Larsen"
<tbl6666@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og bare for at se om det hele er sat ordenlig sammen!!!
>
>Er det fordi at der ingen ram er i eller hvad. Er derfor der ingenting sker?

man kan ikke køre uden ram. Men har godt nok aldrig prøvet med de 30
pc'ere jeg har samlet.

mvh

John

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 29-12-01 20:29

Hej Morten.
Du kan ikke starte en computer uden hukommelse. Biosen og alle andre dele i
computeren gør brug af rammen.

/Mikkel

Fra : P.R

Dato : 06-01-02 11:35

Hallo marker.
Tror du ikke du skal til at gå på aften skole i computer.
Det er da klart, hvis du ingen ram har i den.
At der ingen billed er på skærmen.

Fra : Thomas Jari

Dato : 06-01-02 13:17

Så kan du imellemtiden kigge lidt på www.usenet.dk/netikette

--
Mvh Thomas Jari
Den gamle øje-for-øje filosofi fører kun til, at alle til sidst bliver blinde.