brug af to strømforsyninger?
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 29-12-01 12:40

Hej,
Jeg vil godt teste om min nuværende strømforsyning er kraftig nok og tænkte
derfor på om man kan have to strømforsyninger til at køre samtidig, eller om
en strømforsyning skal modtage et klar-signal fra et bundkort før at den
starter op? Ellers ville jeg anvende de to strømforsyninger samtidig og
derved næsten få det dobbelte antal W og dermed kunne teste om det vil
påvirke stabiliteten af mit system.

mvh
Lasse

Fra : Iceman

Dato : 29-12-01 13:20

> [...]
om
> en strømforsyning skal modtage et klar-signal fra et bundkort før at den

Hvis den ekstra er en ATX strømforsyning, så kan du starte den ved at "luse"
den grønne + en af de sorte ledninger i ATX stikket (det der tilsluttes
bundkortet)
Så skulle det bare køre!

Mvh Iceman

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-12-01 16:16

"Iceman" <ikkeminemail@snyd.dk> wrote in message
> [...]
"luse"
> den grønne + en af de sorte ledninger i ATX stikket (det der tilsluttes

Uden at have prøvet det burde man i teorien bare kunne parallel koble de
PSU'er (altså klippe samtlige ledninger over i ATX stikket og samle dem igen
hvor blot begge PSU er tilkoblet.)
Det kan jo sagtens være en af de spændinger til mudderbrættet hvor den
oprindelige psu ikke kan følge med..

/Dennis

Fra : Butch

Dato : 29-12-01 13:21

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> starter op? Ellers ville jeg anvende de to strømforsyninger samtidig og
> derved næsten få det dobbelte antal W og dermed kunne teste om det vil

Hej
Tjek linket
http://www.virtual-hideout.net/guides/atx_psu_mods/index.shtml

eller