Egernbesøg
Fra : Claus Daugbjerg

Dato : 29-12-01 10:56

Hej gruppe
Jeg sidder og kigger ud på en totalt snedækket have, fyldt med fugle, 2
slags duer, og de sædvanlige mejser, gråspurve og grøn et eller andet, som
jeg fodrer. Vi får næsten daglig besøg af et egern i vores have og vores
Somali'er flipper totalt ud over dette lille egern, der spiser fuglenes mad,
kugler og solsikkefrø, og hele tiden ryster med sin flotte hale, der jo
ligner deres.
Især i dag var Dino helt ustyrlig, mens Blonde sad stille og roligt og nød
synet af det spisende egern.
Molly sad også roligt og kiggede. Først skulle jeg redde en glas lysestage,
som Dino var ved at stange på gulvet 3 gange, så skulle jeg redde et lille
juletræ fra vindueskarmen, da han skulle prøve at grave sig ud af vinduet,
alt i mens halen gik og de andre katte hele tiden "smak" fik hans hale i
hovedet.
Så flyttede jeg Molly til det andet vindue. Så skulle han derover for at se
om det vindue var nemmere at grave sig ud af, så jeg lige måtte redde en
potteplante fra at blive gravet på gulvet.
Til sidst blev det Molly for meget, slam så fik han en på bæret, som om hun
sagde "så tag dog at opføre dig som en voksen", hvorefter hun forlod
vindueskarmen med værdighed, men en forundret Dino kiggende efter hende. Jeg
kunne godt nok ikke lade være med at grine, for han havde i 10 min. bedt om
den lussing..
Og nu ligger han stille og roligt og kigger ud på egernet.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 01-01-02 03:02

Hihi, Denise, herlig historie. Jeg tror Johan fik øje på sneen til
aften. Vi sad og så fyrværkeri ud af vinduet og pludseligt stirrede
han intenst ned i gården. Det så ud som om han tænkte "hvorfor er der
så hvidt dernede?" så kom der et par store raketter som blev for meget
og så gik han.

Kate