TDC og windows XP.
Fra : Dennis Leth

Dato : 29-12-01 09:02

har en ADSL forbindelse hos TDC.

Mit problem består i at jeg netop har skiftet OS. Valgte heldigvis at kører
med en windows2000 og en Windows XP pro partition i en periode.

Til at starte med var XP en fornøjelse. Alt kørte perfekt - indtil den 26.12
(indtil da havde alt fungeret i ca. 14 dage uden problemer). Siden da har
jeg ikke kunne kommunikere med omverdenen vha XP. Jeg kan sagtens etablere
forbindelse til TDC og kan også pinge deres server, men ellers intet. Bruger
jeg min windows2000 partition har jeg overhovedet ingen problemer.

Hvad kan der være galt??? Netværksopsætningen er nøjagtigt ens.

Håber et klogt hoved kan hjælpe.

Mvh.

Dennis Leth
dfl@d-leth.dk
ICQ 20705747

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-12-01 00:04

Dennis Leth wrote:

> [...]
>jeg ikke kunne kommunikere med omverdenen vha XP. Jeg kan sagtens etablere
>forbindelse til TDC og kan også pinge deres server, men ellers intet.

Hvad har du ændret?

(Hvis du siger "ingenting", får du 100 minuspoint)

Og her mener jeg browseropdateringer, Zonealarm, Quake2, WindowsUpdate,
lydkort, grafikkort, netkort, alt...

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Dennis Leth

Dato : 29-12-01 09:24

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message

> [...]
>
> (Hvis du siger "ingenting", får du 100 minuspoint)
>
> Og her mener jeg browseropdateringer, Zonealarm, Quake2, WindowsUpdate,

Installerede McAfee antivirus og firewall. Genstartede maskinen herefter og
alting fungerede som det plejede og så lige pludselig efter endnu en
genstart (pga læsning af mails som stadig ligger på windows2000 partitionen)
virkede skidtet ikke. Har selvfølgelig prøvet at afinstallere McAfee, men
det har ikke løst problemet. Har også forsøgt alle mulige (og umulige)
opsætninger af netværksforbindelse. Forsøgte ligeledes TDC´s support, som
ikke kunne hjælpe, idet ATM-kortet var en udgået produktlinie??? Men jeg
kunne mod betaling få en tekniker på besøg!!!

Fatter efterhånden ikke en skid.

Dennis

Fra : Christian Andersen

Dato : 29-12-01 00:35

Dennis Leth wrote:

>Installerede McAfee antivirus og firewall.

Prøv at droppe firewallen og se hvad der sker. Desuden har XP også en
indbygget firewall. Måske har du i din befippelse fået den slået til.

>opsætninger af netværksforbindelse. Forsøgte ligeledes TDC´s support, som
>ikke kunne hjælpe, idet ATM-kortet var en udgået produktlinie??? Men jeg
>kunne mod betaling få en tekniker på besøg!!!

Ja, det er vældigt.

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 00:46

> [...]
> ikke kunne hjælpe, idet ATM-kortet var en udgået produktlinie??? Men jeg
> kunne mod betaling få en tekniker på besøg!!!

Kan det ikke tænkes, at Mc Afee har samme prob. som Norman.
Det skal lige siges, at Firewall's kan være noget af en bitch at
afinstallere!
De har altså en tendens til vil blive hængende eller i hvert fald efterlade
ødelæggende rester.
Check Mc afee's hjemmeside om der ikke findes en walkthrough ang.
afinstallering af programmet.
Det gjorde der på Normans hjemmeside.
Ellers prøv at gendanne systemet fra før d. 26/12.
Win XP skulle jo kunne lige netop det
Der skulle også være probs. med Nortons fireewall 2000.
Det sidste nye skulle på den anden side være ok.

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 09:58

On Sat, 29 Dec 2001 00:45:58 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

>De har altså en tendens til vil blive hængende eller i hvert fald efterlade
>ødelæggende rester.

Det er jeg glad for du skriver, for jeg mente atjeg havde afinstalleret
ZA, men den dukkede op igen,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,, www.milli.dk med info om

Fra : Anders S...

Dato : 29-12-01 10:08

der er stadig support på atm men ikke på XP pro
kun xp home ed. og vist nok kun dansk ver.

Anders

--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 00:13

"Dennis Leth" <dfl@d-leth.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg min windows2000 partition har jeg overhovedet ingen problemer.
>
> Hvad kan der være galt??? Netværksopsætningen er nøjagtigt ens.

Det ved jeg godt!

Det er din Norman antivirus, der smadrer din netværksopsætning.
Selvom de skriver, at Norman antivirus er XP-kompatibel, gælder det ikke for
Norman Personal Firewall.
Der er ikke andet for end at afinstallere Norman security package.
Det gøres bedst ved at gå ind i biblioteket NVC>Bin> delnvc.exe

Jeg har sågar lige prøvet i dag at geninstallere, fordi jeg fik at vide af
TDCbredbånd hotline, at der ikke var noget problem.
Det P** duer bare ikke i XP ( pardon my french)
Du må så ind til videre nøjes med Win XP's egen firewall
Den aktiveres ved at gå ind i kontrolpanel>netværksforbindelser>dit netværk-
højreklik her og vælg egenskaber> avanceret> sæt flueben i aktivere
firewall.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Butch

Dato : 29-12-01 00:23

> [...]
netværk-
> højreklik her og vælg egenskaber> avanceret> sæt flueben i aktivere

Hej
Mener du ikke NORTON firewall. Den har jeg også haft problemer med. Men alt
virker efter at jeg afinstallerede den.

/Butch

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 00:39

"Butch" <thomas.hansen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Mener du ikke NORTON firewall. Den har jeg også haft problemer med. Men
> [...]

Nej Norman Securitypackage!
Det er den sikkerhedspakke man får med, hvis man abonnerer på TDC-Bredbånd.
Hos Net-express er det vist Norton.
Bare så I er advaret!
Norman Sucks sammen med Win XP
Under Win98 kører den bare perf.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Steen

Dato : 29-12-01 01:49

Hej Jesper Nielsen
- nu fik jeg altså ondt et vis sted, her hos mig køre vi med Norman på 3
maskiner alle XP - og der er ingen problemer, mange af vennerne køre Xp + BB
+ Norman ingen problemmer faktisk er du den første jeg personligt høre om
der har problemmer-
- Så tror du ikke du bare har været uheldig

Hilsen Steen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 02:11

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har problemmer-
> - Så tror du ikke du bare har været uheldig

Nej, det tror jeg faktisk ikke!
Første gang måtte jeg have hjælp fra en TDCtekniker på tlfsupport for at få
min maskine på banen igen.
Han vidste, at der var kompabillitetsproblemer med WinXP og Norman.
Ved at afinstallere Norman pakken var maskinen ok igen.
Har så sent som idag forsøgt mig med at installere Norman pakken igen, fordi
en supportmedarbejder hos TDC sagde det samme som dig.
Den gik ikke!
Jeg har dog mistanke om, at det kun gælder WinXPpro, men ved det ikke med
sikkerhed.
Hvilke versioner af WinXP kører I med?
Umiddelbart efter jeg har installeret Norman sikkerhedspakken kan jeg ikke
få forbindelse med min SMTP-udbyder(udgående mail)
Lidt efter virker POP3mail heller ikke (Indgående mail) og 2 minutter efter
virker IE heller ikke.
Fjerner jeg Norman (på den rigtige måde) kører netforbindelsen normalt igen.
Det skal lige siges, at min maskine ikke har alverdens programmer
installeret og slet ikke havde det fra starten af, hvor problemet opstod.
Der er altså ikke tale om gemen versionskonflikt mellem programmer.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Anders S...

Dato : 29-12-01 10:12

Prøv evt at skrive til norman da de lover at norman er kompatibel med xp

www.norman.no/dk
--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

">

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 11:40

"Anders S..." <webmaster@sikker-surf.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv evt at skrive til norman da de lover at norman er kompatibel med xp
>
> www.norman.no/dk
> --
Det har jeg skam prøvet.
De gider åbenbart bare ikke svare
Jotak, de lover at Norman NVC 5.2 er XP-kompatibel, og det er den nok også.
Det er deres Norman Personal Firewall, der er noget L*** ( Pardon my French)
Problemet ligger egentlig i, at i Sikkerhedspakken fra TDC ligger Firewallen
som Plug In til NVC 5,2 og ikke som et separat program. Eller kunne man jo
bare undvære Firewallen og hoppe på Zonealarm eller XP's egen firewall.
Det er rigtig træls.
Jeg er ved at få fnuller af ikke at have et ordentligt virusprogram kørende.
Man bliver vel nærmest lidt paranoid. Og så er det surt at betale for en
vare, man ikke kan bruge.
Der er ellers udmærket support på fra TDC's side men hvad hjælper det når
l***** bare ikke kan køre på maskinen.

Glædelig bagjul & godt Nytår til alle

Jesper Nielsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 12:05

> [...]
> vare, man ikke kan bruge.
> Der er ellers udmærket support på fra TDC's side men hvad hjælper det når

Seneste udvikling i sagen skal I altså også lige høre om!
Jeg har ringet til TDC-support i sagen for at høre om, der ikke er en
løsning på vej.
Nu har jeg fået at vide, at der ikke er problemer med Norman og WinXP home.
Derimod supporter TDC IKKE WinXPpro, og ved i sagens natur derfor heller
ikke om, der er kompabillitetsproblemer her.
Det kan jeg så fortælle jer, at det er der!
Øv, Øv - sur røv at trutte.
Jeg må så ud og ofre penge på et nyt virusprogram.

Mvh

Jesper Nielsen

Glædelig bagjul & godt nytår

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 12:07

On Sat, 29 Dec 2001 11:39:39 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg er ved at få fnuller af ikke at have et ordentligt virusprogram kørende.

Hvorfor, kan du ikke selv passe på med din omgang på nettet?

>Man bliver vel nærmest lidt paranoid.

Det er der jo så ikke så meget at gøre ved, måske en hjernevrider kan
hjælpe Selv nøjes jeg med en firewall, og så
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp en gang imellem,
specielt efter at have installeret noget, eller forleden jeg fik en
e-mail fra en bekendt, indhdholdende nogle filer, og noget tekst der
ikke kunne tydes (nogle HTML koder),,,

> Og så er det surt at betale for en
>vare, man ikke kan bruge.

Det er det så, men sikkerhedsparken er jo et tillæsgs produkt, som kan
opsiges,,,

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 14:42

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor, kan du ikke selv passe på med din omgang på nettet?

Det gør jeg skam også, men nye vira kan jo efterhånden også selv aktivere
sig uden hjælp af en tankeløs skovl bag skærmen.
I hvert fald de scriptbacerede.
Jeg har også hørt, at der er lavet en, der er baseret på PDF-filer.
Fakta er, at det bliver sværere og sværere at klare sig med sund fornuft og
firewall alene.
Det er dømt til at gå galt på et eller andet tidspunkt.
Jeg foretrækker altså den ekstra livrem sammen med selerne.

> Det er det så, men sikkerhedsparken er jo et tillæsgs produkt, som kan
> opsiges,,,
Jotak, 6 måneders opsigelse. Ikke at det betyder det store (60 kroner), men
det er sq irriterende, at jeg ikke kan benytte et ellers godt tilbud og få
ro i sjælen.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 16:02

On Sat, 29 Dec 2001 14:42:23 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det gør jeg skam også, men nye vira kan jo efterhånden også selv aktivere
>sig uden hjælp af en tankeløs skovl bag skærmen.
>I hvert fald de scriptbacerede.

Der skal stadig en til at sætte f.eks. mail programmet op, og til at
aktivere / undlade at deaktivere, automatisk kørsel af script i e-mail.

>Jeg har også hørt, at der er lavet en, der er baseret på PDF-filer.

Måske man skulle til at overveje at installere sådan noget
hastighedsdæmpende noget,,,

Fra : Steen

Dato : 29-12-01 12:26

Hej Jesper

Vi bruger både Pro og Home - det jeg tror/ret sikker på, der sker med dine
Norman er at du på en eller anden måde får slået Block til. eller også får
du aktiveret XP's egne Sikkerhedsprogrammer, Det første kan afhjælpes i
opsætningen af Personlig firewall - PS. er næsten altid problemmet når folk
ikke kan komme på efter inst. af Norman, hvis det er Nogle af XP's egne
sikkerheds ting du har slået til, skal det faktisk være sådan at ingen andre
Sikkerhedsprogrammer skal kunne virke, da de bliver komprimiterende til
hinaden... så her skal du måske være lidt påpaselig, at ikke komme et
Q-lavere på i stedet - Hvad ang. norman support , prøv 6311-0508

H & L

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 14:52

> [...]
> hinaden... så her skal du måske være lidt påpaselig, at ikke komme et
> Q-lavere på i stedet - Hvad ang. norman support , prøv 6311-0508

Det skal lige siges, at Norman kører helt fint på min gamle win98SE maskine!
Hvad er det for en Block, du taler om?
Hvor finder jeg det?
Firewallen i XP er slået fra ved installeringen af Norman!
Er der andre sikkerhedsprogrammer i XP, jeg ikke ved noget om?
Hvad er Q-lavere?
Ang. Norman support er det et Tlfnr.?
Så vidt jeg kan se er det et mobilnr.
Jeg er meget interesseret i at kunne få Norman til at køre på min
XPpromaskine.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 15:59

www.krak.dk siger

| Norman
| Dronningensgade 23
| 5000 Odense C
| Tel 63110508
| Fax
| Mob

Så det må være et fastnet nummer.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 16:07

> www.krak.dk siger

> Så det må være et fastnet nummer.

Pussigt!
Når jeg ringer til nummeret får jeg en fanfare og en damestemme, der siger:
Der er i øjeblikket ingen kontakt til mobiltelefonen

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 16:18

On Sat, 29 Dec 2001 16:07:15 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

>Pussigt!
>Når jeg ringer til nummeret får jeg en fanfare og en damestemme, der siger:
>Der er i øjeblikket ingen kontakt til mobiltelefonen

Ja, det kan jeg godt høre, så må vi have fat i telestyrelsen,
http://www.tst.dk/dk/branche/Tlf-2.doc

| 63cdefgh   TDC Tele Danmark   Telefoni/ISDN

De må så have viderstilling til en mobil der ikke er kontakt til,,,

Fra : Anders S...

Dato : 29-12-01 17:01

www.norman.no/dk

Kontakt Norman Danmark

Norman Data Defence Systems A/S
Dronningensgade 23
5000 Odense C

tlf: 6311-0508
fax: 6313-3901

E-mail: info@normandk.com

Anders

Fra : Jan T S.

Dato : 30-12-01 11:46

"> >

> Pussigt!
> Når jeg ringer til nummeret får jeg en fanfare og en damestemme, der
siger:
> Der er i øjeblikket ingen kontakt til mobiltelefonen

Det samme sker her men jeg bruger norton 2002 det virker.

Mvh. Jan

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 12:45

On Sat, 29 Dec 2001 02:11:14 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>installeret og slet ikke havde det fra starten af, hvor problemet opstod.
>Der er altså ikke tale om gemen versionskonflikt mellem programmer.

Brug Tweak-xp til at afinstallere med

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-12-01 11:45

On Sat, 29 Dec 2001 00:12:50 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

>Du må så ind til videre nøjes med Win XP's egen firewall

Jeg kan anbefale at bruge Tiny, efter at have læst i biblen til den,
hvorledes jeg skule få kontakt til DHCP serveren, så køre den uden
problemmer.
ZA kunne jeg heller ikke få til at virke under XP Home.

>Den aktiveres ved at gå ind i kontrolpanel>netværksforbindelser>dit netværk-
>højreklik her og vælg egenskaber> avanceret> sæt flueben i aktivere
>firewall.

Hvis man alså har Pro udgaven, hvis man har Home, så er den aktiveret
pr. default, og man deaktivere den samme sted. At jeg ikke vil bruge
den, skyldes at den er for besværlig at åbne for enkelte porte, der er
de andre mere brugervenlig.

Fra : PzyCoBird

Dato : 29-12-01 11:29

Eller kig på: www.dsl-faq.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 12:44

Hejsa
Jeg har også lige prøvet Norman. Det smadrede ikke min
netværksopsætning, men til gengæld skete mange andre underlige ting!?
Jeg kører med ZA og ikke Xp's firewall.
Jeg kunne ikke umiddelbart afinstallere Norman, men da jeg brugte
Tweak-xp gik det smertefrit
Min xp er Dk Pro

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 30-12-01 12:54

"Morten Bowman Hansen" <bowman@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kører med ZA og ikke Xp's firewall.
> Jeg kunne ikke umiddelbart afinstallere Norman, men da jeg brugte

Hej Morten!

Det er Normans Firewall, den er gal med!
Ikke NVC 5,2 antivirusprogrammet.
Desværre er firewallen en plugin til virusprogrammet og ikke et selvstændigt
program i TDC sikkerhedspakke.
Derfor kan man ikke nøjes med Antivirusprogrammet.

Norman fjernes iøvrigt helt ved at bruge filen delnvc.exe i mappen BIN under
NVCmappen.
Tilføj/fjern programmer i kontrolpanelet kan ikke bruges.

Men der er altså nogen, der hårdnakket påstår at Norman sikkerhedspakken
godt kan komme til at køre under WinXPpro DK, og jeg vil forsøge mig med at
ringe til Norman Defence Systems på fyn først her i det nye år.

Til gengæld yder TDC ikke support på Win XP Pro, hvilket jeg finder er noget
skod!
Jeg kører XP pro på grund af mit system er med dual processorer.

Mvh

Jesper N
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp
ielsen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 30-12-01 15:14

On Sun, 30 Dec 2001 12:54:20 +0100, "Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>skod!
>Jeg kører XP pro på grund af mit system er med dual processorer.

Jeg kunne fjerne Norman helt med Tweak-xp. Men ikke ved
Kontolpanel/tilføj-fjern.

Dejligt, ville være rart at få en løsning

Morten Bowman Hansen
bowman@stofanet.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-02 04:52

> Dejligt, ville være rart at få en løsning

Har i går ringet til Norman Defence Systems i Odense og fik følgende
forklaring:

Norman Personal Firewall er IKKE godkendt til Win XP, heller ikke Home
edition, men de havde da hørt om flere, der ikke havde fået problemer.
En godkendt version af Norman Personal Firewall er dog på vej og skulle være
klar i løbet af 2-3 uger.

Norman Defence Systems Dk foreslog en midlertidig løsning på det problem, vi
TDC Bredbånd kunder har med manglende Antivirusprog.
Man kan Downloade en demoversion af NVC 5.2 via www.norman.no uden Norman
Personal Firewall
Denne kan gøre til en fuldgyldig version ved at indtaste det serienr. man
tidligere har fået via mail fra www.norman.no ved aktiveringen af
sikkerhedspakken.

Jeg stødte til gengæld på det problem, at jeg tidligere havde downloadet fra
sitet og kunne derfor ikke tillades flere downloads.
Det omgik jeg dog bare ved at downloade fra www.tucows.com

Jeg kan så bare nøjes med WinXP's indbyggede Firewall eller downloade Tiny
eller Zonealarm alt efter lyst, indtil Norman bliver færdig, (hvis jeg da
gider have Norman Personal Firewall igen
Men nu har jeg i det mindste et virksomt opdateret antivirusprogram.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Kristian

Dato : 02-01-02 15:50

Har haft samme problem, prøvet alt.

Min løsning: Formatter c-drevet og begynd forfra.
Det virker!

MVH

Kristian

Fra : Dennis Leth

Dato : 21-01-02 20:42

"Kristian" <kristianrasmussen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har haft samme problem, prøvet alt.
>
> Min løsning: Formatter c-drevet og begynd forfra.
> Det virker!
>
> MVH
>
> Kristian

Det var også hvad jeg kom frem til.