documentroot
Fra : Allan Møller

Dato : 28-12-01 23:24

Jeg er træt at hvergang jeg laver om på mappestrukturen på min webserver så
skal jeg ind og ændre stierne i alle filerne.
Så jeg undersøgt lidt om variablen documentroot men det virker ikke lige.
Altså jeg har "hovedmappen" = website1 og derunder en del undermapper. Burde
jeg ikke bare kunne bruge $documentroot/undermappe ?

-- Allan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-01 23:39

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> writes:

> Så jeg undersøgt lidt om variablen documentroot men det virker ikke lige.
> Altså jeg har "hovedmappen" = website1 og derunder en del undermapper. Burde
> jeg ikke bare kunne bruge $documentroot/undermappe ?

Njah:

$sti_til_undermappe = $DOCUMENT_ROOT . "/undermappe";

Husk at du ofte kan klare dig med relative stier og derfor slet ikke
behøver at blande $DOCUMENT_ROOT ind i det hele.

--
Jacob - www.bunk.cc
I used to have a drinking problem. Now I love the stuff.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 00:08

On Fri, 28 Dec 2001 23:23:48 +0100, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>Jeg er træt at hvergang jeg laver om på mappestrukturen på min webserver så
>skal jeg ind og ændre stierne i alle filerne.

hvorfor det?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Allan Møller

Dato : 29-12-01 00:13

> hvorfor det?

Hvorfor jeg er træt at det ? Der er vel andet / vigtigere ting at bruge
tiden på.

-- Allan

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 00:34

On Sat, 29 Dec 2001 00:12:38 +0100, "Allan Møller" <allan@allanm.dk>
wrote:

>så

>Hvorfor jeg er træt at det ? Der er vel andet / vigtigere ting at bruge
>tiden på.

Nej;

1) hvorfor er det overhovedet nødvendigt at ændre stier i dine filer?
2) hvor ændrer du overhovedet mappestruktur på din webserver?

Fra : Egon Jensen

Dato : 29-12-01 15:55

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Burde
> jeg ikke bare kunne bruge $documentroot/undermappe ?

du burde kunne sige:

<?php
include("$DOCUMENT_ROOT/undermappe/dinfil.php");
?>

Egon Jensen <egon@jernmand.dk>

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 19:45

On Sat, 29 Dec 2001 15:55:04 +0100, "Egon Jensen" <egon@jernmanden.dk>
wrote:

> [...]
>
>du burde kunne sige:
>
><?php
>include("$DOCUMENT_ROOT/undermappe/dinfil.php");

hvorfor ikke blot

include "fil";

jeg antager at man har defineret sin include_path (udenfor webscope)