søg i databasen
Fra : Thomas

Dato : 28-12-01 22:22

nu får jeg fejl igen, men jeg ved nu heldigvis hvor alle de kloge sidder
*SSS*
jeg får denne fejl

Error writing file '/var/log/mysql.log' (Errcode: 27)

Dette script

<?
if($tekst_soeg){
$database = mysql_connect("localhost", "root", "davidduus");
if (!$database) die ('Kunne ikke forbinde til databasen');
mysql_select_db("medlemmer",$database);
$foresp = mysql_query("SELECT
Medlemsnummer,medlemstype,handle,mailadresse,fbdato,sbdato,div FROM medlem
WHERE tekst LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY Medlemsnummer");
if (!$foresp) die (mysql_error());
echo mysql_num_rows($foresp). "forekomst(er) fundet<br>";
while ($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
echo "<td>$data[1]</td>";
echo "<td>$data[2]</td>";
echo "<td>$data[4]</td>";
echo "<td>$data[5]</td>";
}
}else{
?>
<form method=post action=<? echo $php_self;?>>
<Input type=text name=tekst_soeg><br>
<input type=submit value=søg>
</form>
<?
}
?>

thomas

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 00:07

On Fri, 28 Dec 2001 22:22:06 +0100, "Thomas" <thomas@4701.dk> wrote:

>nu får jeg fejl igen, men jeg ved nu heldigvis hvor alle de kloge sidder
>*SSS*
>jeg får denne fejl
>
>Error writing file '/var/log/mysql.log' (Errcode: 27)

har 'du' skriveadgang til den fil?

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Jonas Delfs

Dato : 29-12-01 00:32

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

> har 'du' skriveadgang til den fil?

Eller rettere, har MySQL skriverettigheder til filen?

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 01:13

On Sat, 29 Dec 2001 00:31:58 +0100, "Jonas Delfs"
<jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse

>Eller rettere, har MySQL skriverettigheder til filen?

derfor var 'du' i gåseøjne

hvis man ikke ved man logger kunne man godt diskutere om det
overhovedet er hensigtsmæssigt at logge

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-01 10:26

"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
> Error writing file '/var/log/mysql.log' (Errcode: 27)

Så vidt jeg lige kan se, så er det ikke et PHP-problem. Det er din
MySQL-server der tilsyneladende ikke er installeret ordentligt.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 29-12-01 10:29

On Sat, 29 Dec 2001 10:26:26 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>"Thomas" <thomas@4701.dk> wrote in message
>
>Så vidt jeg lige kan se, så er det ikke et PHP-problem. Det er din
>MySQL-server der tilsyneladende ikke er installeret ordentligt.

den kan fint været installeret ordentligt... den forsøger blot at
skrive til en fil hvortil den ikke har adgang.

Fra : Niels Andersen

Dato : 29-12-01 12:22

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> wrote in message

> den kan fint været installeret ordentligt... den forsøger blot at
> skrive til en fil hvortil den ikke har adgang.

Det er så et definitionsspørgsmål. :)

Jeg synes ikke et program er "installeret ordentligt", før det virker. Og
det ser jo ikke ud til at virke.

En del af at installere et program "ordentligt" er at konfigurere programmet
og systemet. Og hvis programmet er konfigureret til at logge alt et sted,
hvor det ikke har skriveadgang, så er enten programmet eller systemet ikke
konfigureret korrekt. Og så er man ikke færdig med at installere programmet,
hvis det skal gøres ordentligt. IMO.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Thomas

Dato : 29-12-01 13:13

ok jeg har fejlmeldt til vores server host
tak igen
Thomas