XP Genstarter Heletiden
Fra : Dandan

Dato : 28-12-01 18:57

i win 98 ingen prob med ATX
Men under XP kan jeg ikke lukke comp
Den bliver ved med at genstarte
Har fjernet næsten alt soft
Bla East cd creator
modem printer lyd
Har også prøvet ikke at genstarte automatisk
Så kommer der en blå féjl melding i (dos)
Skal min bíos mon opdateres ?
Har nogen et forslag

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 28-12-01 19:21

A dude from the usenet called "Dandan" <151515@sol.dk> wrote:

>Har nogen et forslag

Har du kigget her:

http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

--
A neutron goes into a bar and asks the bartender: How much for a beer?
The bartender replies: For you, no charge.

Fra : albert

Dato : 28-12-01 21:13

Xp er det mest stabile Bill Gates program jeg har været udsat for, så det er
næppe XP som sådan.

Derimod oplevede jeg at en W2K driver til Radeon fik maskinen til at bryde
ned hver gang jeg skiftede bruger.

Mit gæt er derfor at du til en af dine ting har en ikke-xp-driver
installeret...

Fra : N_B_DK

Dato : 11-07-04 14:15

albert wrote:
> Xp er det mest stabile Bill Gates program jeg har været udsat for, så
> det er næppe XP som sådan.

Har haft en windows 2003 server oppe og køre i 53 dage, men måtte genstarte
på, opdatering *G* men det er et pænt stabilt OS

> Derimod oplevede jeg at en W2K driver til Radeon fik maskinen til at
> bryde ned hver gang jeg skiftede bruger.

Det er muligt at det er en driver der laver problemer, men kan nu også være
andet software.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Heinz

Dato : 20-09-04 14:03

Hej

Har haft samme problem, på min XP SP1, selvom jeg "bare" startede den.
og lod den stå, gik der ikke mere end 1-3 minutter før den bootede.

Det nærmeste jeg har kunnet finde af årsag, var Mediaplayer 9.0 eller
en opdatering til denne.

Jeg reinstallerede maskinen, og ALLE opdateringer og nye drivere. Det
samme skete. Så reinstallerede jeg maskinen og undlod mediaplayer samt
opdatering til denne, og nu kører maskinen uden konstant reboot. Og
nej, jeg har ikke planer om at opdatere mediaplayeren i den nærmeste
fremtid, bare for at være helt sikker på at det er mediaplayeren der
var skurken.

Heinz

Fra : LaPPe

Dato : 28-12-01 21:30

Min computer gjorde det samme - dog havde jeg Easy CD Creator inde på det
tidspunkt.
Problemet blev løst ved at installere update til Easy CD Creator... -> 5.02

Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467
http://www.lappe.dk
mail: lars@lappe.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 11-07-04 14:17

Dandan wrote:
> i win 98 ingen prob med ATX
> Men under XP kan jeg ikke lukke comp

Prøv og tryk F8 under opstart og vælg fejlsikker tilstand, og se om den der
kan lukke ned på korrekt måde, kan den det er det et software problem (incl
driver) ellers er det enten hardware eller en decideret windows problem.

--
MVH.
N_B_DK