Audigy problem på Win XP
Fra : mks

Dato : 28-12-01 18:05

Jeg har lige købt et Audigy player bulk kort men da jeg så havde sat det og
installeret det med de drivere der fulgte med frøs computeren bare.
Så prøvede jeg at genstarte et par gange og nu fryser den på "Velkommen"
skærmen næsten hver gang.
Hvis man er heldig at komme ind i Windows fryser den kort efter. Jeg har
prøvet at starte den op i fejlsikret tilstand og fjerne alle de drivere jeg
havde installeret og prøve at installere den eneste XP driver jeg kunne
finde på http://europe.creative.com men når jeg kører driverfilen
(ADGXPDrvUpdate.exe) siger den at den ikke kan finde noget soundblasterkort
i computeren.
forresten har jeg en AMD K6 400 mhz og 128 PC133 mb sdram. Jeg ved ikke hvad
bundkortet hedder men hvis der er nogen der tror det har noget med det at
gøre må jeg jo prøve at finde ud af det :)

nogen ideer ?

på forhånd tak

----
/Stefan K.M.
dsl51230@vip.cybercity.dk

Fra : LaPPe

Dato : 28-12-01 19:30

> [...]
> finde på http://europe.creative.com men når jeg kører driverfilen
> (ADGXPDrvUpdate.exe) siger den at den ikke kan finde noget

hmm, fordi den siger, at der ikke er noget kort i computeren, kan være
fordi, at der ikke er lavet en ren XP-driver.
Da jeg købte mit kort for nogle uger siden, skulle man først installere de
medfølgende drivere og DEREFTER XP-driverne hentet fra supportsiderne...

prøv at installere de gamle drivere og derefter overskrive dem med de nye
XP-drivere...

--
Mvh Lars Sørensen
Icq: 77929467

Fra : lhs

Dato : 29-12-01 00:15

Hej

Jeg havde selv problemer med at sætte mit audigy kort i xp, indtil jeg lod
windowsxp søge cden igennem for de bedste drivere. Så længe jeg fulgte den
automatiske instalationsprocedure nægtede windows xp at kendes ved kortet.

Lars HS

Fra : røv

Dato : 29-12-01 16:07

> [...]
> automatiske instalationsprocedure nægtede windows xp at kendes ved kortet.

Ja, men her tror jeg det er noget andet.. computeren går bare ned på
"Velkommen" skærmen når det sidder i... jeg fatter slet ikke hvad der er
galt.. den gør det nemlig ikke når kortet ikke er i... Og jeg har prøvet at
sætte det i alle forskellige slots, og endda formattere spanden.. nu vil jeg
prøve at sætte kortet i en anden XP maskine og se om det går bedre..