Hvad er ASP
Fra : Christian Bjerre

Dato : 28-12-01 14:50

Hvad er ASP? Kan man downloade programmet nogen steder? Problemet er jeg er ved
at lave en hjemmeside, hvor der skal overføres noget data fra nogle
formularfelter på hjemmesiden til et andet sted på hjemmesiden. En person skrev
at jeg skulle bruge Acces og ASP. Jeg har imidlertid kun Acces og ved ikke hvad
og hvordan ASP fungerer. Håber nogen vil hjælpe

--
Posted from port3.cvx1-ho.ppp.cybercity.dk [217.157.101.4]

Fra : Claus O

Dato : 28-12-01 15:03

"Christian Bjerre" <boystrup@hotmail.com> wrote

> Hvad er ASP? Kan man downloade programmet nogen steder?

Active Server Pages kører på enten IIS (internet information server) eller
PWS (personal web server) eller nogle 3 parts, som du sikkert ikke skal
starte med. IIS er indeholdt i Windows NT, 2000 og XP og installeres
som andre win tillægsprogrammer. PWS ligger bl.a.på win98 cdrom
(husker ikke lige rette mappe, men den er der). Kører du win me, er det
lidt mere besværligt, skriv da tilbage.

> [...]
> at jeg skulle bruge Acces og ASP. Jeg har imidlertid kun Acces og ved ikke hvad
> og hvordan ASP fungerer. Håber nogen vil hjælpe

kik ind til www.html.dk og find mere. Bedste begynderbog i asp: Beginning
Active Sefver Pages 3.0 fra Wrox (skriv off-list, fjern nospam, hvis du vil købe
et eksemplar billigt). Husker dit webhotel skal også understøtte ASP (database).
Claus

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 28-12-01 15:24

"Christian Bjerre" <boystrup@hotmail.com> wrote in message
> Hvad er ASP? Kan man downloade programmet nogen steder?

ASP er ikke et program!!

ASP er groft sagt et programmeringssprog.
Dog er ASP ikke et sprog i sig selv.
Typisk bruger man VBScript (Visual Basic Script), som er standarden
på IIS, men kan også være JScript eller JavaScript.
Men fælles er at det ender op med at være ASP, som bare
er en forkortelse for "Active Server Pages".

Altså er ASP en måde hvorpå du kan programmere
avancerede hjemmesider.

/Kasper K

Fra : Jørgen Linde

Dato : 28-12-01 15:32

Christian Bjerre wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvad er ASP? ...............

Prøv det mest indlysende: Kig i FAQ her på HTML.DK !

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-12-01 16:23

"Jørgen Linde" <mjlindes@greennet.gl> wrote in message
> Prøv det mest indlysende: Kig i FAQ her på HTML.DK !

Ikke alle der læser dette bruger HTML.DK dette er nyhedsgrupper og HTML.DK
giver dig blot et "kighul" til disse.

Læs evt. <http://www.html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

--
Jakob Andersen

Fra : Jørgen Linde

Dato : 02-01-02 15:51

> Ikke alle der læser dette bruger HTML.DK dette er nyhedsgrupper og HTML.DK
> [...]

Mange tak, Jakob --- så blev jeg lidt klogere.
Jeg dumpede i den traditionelle faldgruppe med blot at anskue verdenen ud fra
mit eget ståsted -- og glemte at andre ser tingene anderledes fra deres
ståsted.
mvh
Jørgen Linde.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-12-01 22:45

> Prøv det mest indlysende: Kig i FAQ her på HTML.DK !

Indlægget er sendt fra mailgate.org som der står så højt og larmende nederst

mvh/Peter Lykkegaard