Skal vi fortsætte med at flash'e i det nye~
Fra : Peo

Dato : 28-12-01 14:33

Det er jul
..Og der bliver ikke flash'et meget i disse dage. Men skal vi
overhovedet begynde på det igen når det nye år begynder? En lille
håndfuld af både mere og mindre saglige argumenter imod brugen af
flash, eller for en kraftig begrænsning heraf.
mindre sagligt - næsten ikke læsværdigt!
http://www.anti-flash.co.uk/

En anelse mere systematik i kritikken.
http://www.smakk.com/flashrash.html

Mikro brugertest ledet af flash-hader, kan du gætte resultatet?
Dog et pænt forsøg på upartisk saglighed.
http://www.dack.com/web/flash_evil.html

Super grundigt... Guess Who!
http://www.useit.com/alertbox/20001029.html

Den lidt mere filosofiske vinkel...
http://cardigan.com/2000/09-24/
...Cardigan.com's blog Textism - fin hyggelæsning.

og kritikken forsætter:
http://www.zdnet.com/tlkbck/comment/22/0,7056,86678-382786,00.htm
http://desperado.port5.com/flash/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter T.

Dato : 28-12-01 17:47

Peo <michpeo@msn.com> wrote in news:a0hsam$ihh$1@sunsite.dk:

> Det er jul
> .Og der bliver ikke flash'et meget i disse dage. Men skal vi
> overhovedet begynde på det igen når det nye år begynder?
[snip]

Hovhov... Du glemmer jo "guruen" over alle; Jakob Nielsen og hans
superlamme artikel på http://www.useit.com/alertbox/20001029.html>. :) Al
respekt for Jakob Nielsen, men han glemmer at tænke på et hav af elendige
og grimme html-sites i sin artikel, så jeg læser mere hans artikel som et
tegn på grim misundelse på manglende kreativitet. ;)

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Peter T.

Dato : 28-12-01 17:52

"Peter T." <n@d.a> wrote in news:Xns9185B50D23Apinoc10hotmailNISSEc@
130.225.247.90:

> superlamme artikel på http://www.useit.com/alertbox/20001029.html>

Ak.. Du HAR husket den! ;)

Fra : peo

Dato : 29-12-01 02:36

Men har de ikke ret i hvad de siger? Jeg mener... Mange af de "fejl" og
mangler der er ved flash (specielt hele flash sider) er ret alvorlige.
Selvfølgeligt er det ikke rart at læse, men måske er der noget om snakken!?

/peo
www.bandage.dk
www.peo.dk

Fra : Peter T.

Dato : 29-12-01 12:55

peo <michpeo@msn.com> wrote in news:a0j6m0$82h$1@sunsite.dk:

> [...]
> mangler der er ved flash (specielt hele flash sider) er ret alvorlige.
> Selvfølgeligt er det ikke rart at læse, men måske er der noget om

Ja og nej. Det kommer så absolut an på hvilken type website, man vil lave.
Er det med ren præsentation for øje, er flash genialt. Flash er skabt til
præsentationer og ikke tunge databaser, selvom flash5 har mulighed for dette
(rar xml-junk). Men ok - hvis man stadig betragter nettet udfra en
idealistisk vinkel, som nettet var for 10-15 år siden, så vil jeg tro at
tiden er løbet fra en.

Jeg vil nok ikke anbefale at lave www.html.dk i ren flash. :)