telnet ???
Fra : Martin Lund Hansen

Dato : 28-12-01 13:05

Hejsa
Jeg har lige installeret en Mandrake 8.x og jeg kan bare ikke få lov til at
telnette til den fra en anden maskine ??
Er der noget der skal gøres for at telnet serveren starter ??

MVH
Martin

Fra : Mickey

Dato : 28-12-01 14:32

"Martin Lund Hansen" <mulleman@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige installeret en Mandrake 8.x og jeg kan bare ikke få lov til
at
> telnette til den fra en anden maskine ??
> Er der noget der skal gøres for at telnet serveren starter ??

Er du sikker på den overhovedet er installeret ? (/usr/sbin/tcpd)
Har du en linie der ligner denne:
telnet stream tcp nowait root /usr/sbin/tcpd in.telnetd
i din /etc/inetd.conf ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Allan Olesen

Dato : 28-12-01 14:37

"Martin Lund Hansen" <mulleman@worldonline.dk> wrote:

>Hejsa
>Jeg har lige installeret en Mandrake 8.x og jeg kan bare ikke få lov til at
>telnette til den fra en anden maskine ??
>Er der noget der skal gøres for at telnet serveren starter ??

Check først med 'netstat -an | grep :23', at der overhovedet lyttes på
telnet-porten. Den skulle gerne give noget i retning af:
tcp 0 0 0.0.0.0:23 0.0.0.0:* LISTEN

Ellers check med 'netstat -an | grep :22', om der kører en sshd i
stedet.

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 28-12-01 14:51

Martin Lund Hansen skrev:

> Jeg har lige installeret en Mandrake 8.x og jeg kan bare ikke få lov til at
> telnette til den fra en anden maskine?

Det lyder godt. Med mindre du kun kører på et "switched"
lokalt netværk, bør du slet ikke have en telnet-dæmon
kørende, da protokollen giver god mulighed for at aflytte
folks adgangskoder. Du bør i al almindelighed bruge SSH til
at logge ind på andre maskiner.

> Er der noget der skal gøres for at telnet serveren starter ??

Hvis du kører på et "switched" netværk uden forbindelse til
internettet, kan du formodentlig gå ind under "Netværk" i
Mandrakes opsætningsprogram og aktivere telnet-dæmonen.

Jacob
--
"There is a slight error in the exponent" - quantum vaacum
mass is 10^35 times the total dark matter mass

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 28-12-01 14:51

Fra : M-Olesen

Dato : 28-12-01 22:33

klip/
> Du bør i al almindelighed bruge SSH til
> at logge ind på andre maskiner.

/klip

Øhhh, hvad er SSH, ja jeg ved det ikke (behøver vel ikke at skrive
nybegynder )??

mvh.
-MO-

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-01 22:44

"M-Olesen" <m.olesen@pc.dk> writes:

> Øhhh, hvad er SSH [ ... ]

Se:
<http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=ssh>

--
Jacob - www.bunk.cc
Words must be weighed, not counted.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 30-12-01 12:49

In article <3c2c5fd5$0$94834$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Martin Lund
> [...]

> Jeg har lige installeret en Mandrake 8.x og jeg kan bare ikke få lov til
> at telnette til den fra en anden maskine ?? Er der noget der skal gøres

Prøv at kør 'ntsysv'

Bo Simonsen

Join the GNU generation