Ekstern CD-ROM/harddisk skuffe til USB?
Fra : Per Kristensen

Dato : 28-12-01 12:51

Jeg mener at have set en ekstern CD-ROM skuffe til USB tilkobling. Har nogen
set en sådan, og kan man evt bruge en harddisk i sådan en fætter?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-12-01 14:13

On Fri, 28 Dec 2001 12:50:49 +0100, "Per Kristensen"
<pzk@netbankmors.dk> wrote:

>Jeg mener at have set en ekstern CD-ROM skuffe til USB tilkobling. Har nogen
>set en sådan, og kan man evt bruge en harddisk i sådan en fætter?

Ja, de findes og der er ikke problemer med at bruge harddiske i dem.
Jeg tror de koster omkring 500 kr.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : MB

Dato : 28-12-01 15:05

> Ja, de findes og der er ikke problemer med at bruge harddiske i dem.
> Jeg tror de koster omkring 500 kr.

hvis du vil bruge den til en harddisk så køb en til USB 2.0 da det går alt
alt for langsomt ved den "gamle" usb sådan en kan man bl.a. få her:
http://www.imw.dk/varelist.asp?valg=1290&Info=Ja
under "Diverse"

alternativt kan man få eksterne kabinetter hos www.prcdata.dk men der har
jeg ikke set nogen til usb 2 (endnu)

mvh
MB

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 29-12-01 16:24

"MB" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote in message

> hvis du vil bruge den til en harddisk så køb en til USB 2.0 da det går alt
> alt for langsomt ved den "gamle" usb sådan en kan man bl.a. få her:
> [...]

Hvis man påtænker at købe en f.eks USB2.0 - Argosy harddisk box er sådan en
fætter så bagud kompatibel med den gamle version af USB eller?

/Dennis

Fra : MB

Dato : 29-12-01 16:43

Ja, usb2 udstyr er bagudkompatibelt ! Men hastigheden er jo så derefter.
Der er STOR forskel på overførselshastigheden mellem de 2 standarder!

mvh
MB

Fra : Per Kristensen

Dato : 31-12-01 09:55

USB 1.1 er ca 10-12Mbit/sek og USB 2.0 ca 400MBit/sek.

Men pt kan man jo altså ikke bruge USB 2.0.

Fra : MB

Dato : 31-12-01 11:13

"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> wrote in message
> USB 1.1 er ca 10-12Mbit/sek og USB 2.0 ca 400MBit/sek.
>
> Men pt kan man jo altså ikke bruge USB 2.0.

hvorfor i al verden kan man ikke bruge USB 2.0 ?
Du kan da købe et pci indstikskort med USB 2.0 !!

-MB