Sejlads over Atlanterhavet, hvornår?
Fra : JIMMI GRAFFE

Dato : 28-12-01 11:05

Er der nogen der ved hvornår det er bedst at sejle over Atlanterhavet og
hvor man kan søge gastepladser, evt. et sted på Nettet?

Venlig hilsen jimmi

Fra : Peter

Dato : 28-12-01 12:44

> Er der nogen der ved hvornår det er bedst at sejle over Atlanterhavet og
> hvor man kan søge gastepladser, evt. et sted på Nettet?
>
> Venlig hilsen jimmi

- - - - - - - - - - - - - -

Hej Jimmi, jeg går ud fra at du tænker på sejlads vestover (mod Caribien).

Der er flere gode måneder, startende fra (ca) medio november og nogle
måneder frem. - Det afgørende for de fleste er hurrycanesæsonen i Caribien
..-

Rent gastemæssigt er topsæsonen november - på Canarieøerne - (sikkert flest
chancer i Las Palmas) i forbindelse med ARC'en. Se f.eks. denne side
http://www.worldcruising.com/ hvor der også er et forum for gaster.

Held og lykke, Peter

Fra : Chris Lytken

Dato : 28-12-01 16:32

"JIMMI GRAFFE" <jimmi_graffe@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der ved hvornår det er bedst at sejle over Atlanterhavet og
> hvor man kan søge gastepladser, evt. et sted på Nettet?
>
> Venlig hilsen jimmi
Hej Jimmi
Jeg beundrer din mod. At skrive dette spørgsmål her i dette forum beviser at
der er og skal være plads til alle.
Såfremt du virkelig har slige planer vil jeg henvise dig til at søge i
nettet under GASTEBØRS og desuden at få mange spændende timer til at gå ved
at læse om de forskellige mennesker der faktisk sejler over Atlanten . Gør
du dette vil dine spørgsmål bestemt besvares allesammen, samtidig med at du
får en hel del interessant læsning som forberedelse og måske appetitvækker.
Til at starte med gå på nettet og slå op under www.cruisenews.net og læs
under log hvor der er forskellige skibe og besætninger der skriver om deres
rejseoplevelser. Siden har også en hel del andet godt, links, tips om både,
hvor man søger hvem til hvad, kontakter generelt og så videre.
God vind
og
Happy Newbeer
Christof Lytken

Fra : FRANK KRISTENSEN

Dato : 28-12-01 21:22

Hej Gruppe,

Chris, naturligvis er der plads til alle i denne gruppe! Hvis man spørger
seriøst, får man et seriøst svare! Og ja, et spørgsmål om, hvornår man skal
krydse Atlanten Øst til Vest er relevant. Men, hvis man stiller disse
spørgsmål, bør man måske overveje at få et par års sejlerfaring, inden man
drager på langfart!

Atlanten, Som Peter sagde, så er et godt tidspunkt Nu (eller FOR 30 dage
siden). De fleste deltagere i ARC sejladsen ligger nu og hygger sig og har
holdt Jul og forbereder sig til Nytår på Rodney Bay. De sejlere som sejler
senere end 1. April, kaldes "aprilnarer".

Gastepladser, prøv at kontakte Foreningen Til Langtursejladsens Fremmd
(FTLF):
http://www.ftlf.dk

For at få de sidste "Fif".

Sejlerhilsner

Frank Kristensen
"Westwind"
"Scanmar 40"
"Sailing is life........
Everything else is just details"

Fra : Mogens Skov

Dato : 29-12-01 00:46

"JIMMI GRAFFE" <jimmi_graffe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen jimmi
>
> De fleste starter fra Canarie Øernne i november, når hurricane sæssonen
erovre.
Det er fedest at sejle med profferne på de store charterbåde, som sejler i
Caribien om vinteren og i Middelhavet om sommeren.
Mange af de private både, søger betalende gaster evt. gennem Langtursejler
Foreningen, men for manges vedkommende er det den første virkeligt lange
passage, og det giver ofte anledning til úsikkerhed, konflikter osv. som man
som udenforstående ikke ønsker at blive blandet ind i.
Det bedste du kan gøre er at tage til Middelhavet midt på sommeren f.eks.
Antibes, komme på de samme barer som besætningerne og forsøge at gøre dig
nyttig. Så er der rigtig gode chancer for at få en hyre.

mvh. Mogens
Eks bådbums.

Fra : Jonny Birkelund

Dato : 28-12-01 22:01

"JIMMI GRAFFE" <jimmi_graffe@get2net.dk> writes:

| Er der nogen der ved hvornår det er bedst at sejle over Atlanterhavet og
| hvor man kan søge gastepladser, evt. et sted på Nettet?
Via nettet: Hør med ftlf. (foreningen for langturseilerenes fremme) En
dansk blekke (meget bra)

Ellers er beste sted å reise ned til kanariøyene (gran canaria, der
ARC går og høre om du kan få haik med noen som følger racet eller noen
andre båter som seiler samtidig. Denne går over til Vestindia. Ønsker
du å reise over Grønland/USA bør du kanskje poste ut på nettet. Det er
færre båter som tar denne ruten.

--
/Jonny