Sikkerhed i OE ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-01 07:04

Hej,

Jeg undre mig lidt over alle disse fancy brevpapir man kan få til Outlook /
Outlook Express. De er nu ganske smarte, hvis man er til den slags, men
tilsyneladende virker de ikke i til version 6.0. De fungerer fint i 5.0 og
5.5.

Jeg kan se at der er bruge JavaScript eller VB Script for at få billeder
m.v. til at se flotte ud. Så nu er det jeg tænker på om disse bliver
deaktiveret af OE 6.0 af sikkerheds hensyn?

Er det korrekt eller er JavaScript og VB Script blot dårlig understøttet i
OE 6.0?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-12-01 10:37

"Finn Jensen" skrev

> Er det korrekt eller er JavaScript og VB Script blot dårlig under-
> støttet i OE 6.0?

Begge er fint understøttet i OE 6 (IE). OE er blot som standard sat op
til at nægte at afvikle det.

Grunden er, at OE kører i en begrænset sikkerhedszone gennem IE. Du
kan omkonfigurere det sådan:

Funktioner | Indstillinger | fanebladet Sikkerhed

Der er OE opsat til at køre i klassificeret zone. Hvis du sætter den
til at køre i internetzone får du mindre sikkerhed, men dine billeder
ville kunne vises med de ønskede effekter.

Det er en vældig god ide, at du ved hvad du potentielt udsætter dig for
ved at lade OE køre i en mindre sikker zone, læs her:

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-12-01 14:17

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan omkonfigurere det sådan:
>
> Funktioner | Indstillinger | fanebladet Sikkerhed

Takker for svaret. Det undre mig blot at brevpapiret virkede når det blev
åbnet i IE 6.0

> [...]
>
> Det er en vældig god ide, at du ved hvad du potentielt udsætter dig for
> ved at lade OE køre i en mindre sikker zone, læs her:

Ja jeg ved det. Det er sq lidt træls at man er nød til dette på grund af
diverse viraer.

Men vil IE ikke afvikle koden hvis det er en hjemmeside der indeholder denne
kode?. Så er der jo ikke megen fidus ved at OE ikke gør dette hvis koden er
indsat på en hjemmeside ??.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 28-12-01 15:49

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> [...]
denne
> kode?. Så er der jo ikke megen fidus ved at OE ikke gør dette hvis koden

Så fanger dir anti-virus program den forhåbentligt.
Alternetivt kan du sætte IE op til heller ikke at afvikle scripts.

--
Magnus

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 28-12-01 16:28

Magnus Pedersen wrote:

> Så fanger dir anti-virus program den forhåbentligt.
> Alternetivt kan du sætte IE op til heller ikke at afvikle scripts.

De fleste antivirus programmer fanger kun virus'er hvis de bliver gemt i
en temp fil!