MBM melder måske forkert?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 03:30

Hejsa!

Motherboard Monitor siger min CPU er 26-28 grader, men i BIOS står der
40-44 grader?

Motherboardet siger ca. det samme begge steder.

Hvordan kan det være? Hvad skal jeg regne med?

Der er tale om et AsusTek P5A-board med AMD K6-III-450 Mhz CPU.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Jean Pierre

Dato : 28-12-01 08:24

Nu har Mobomoniter altså i hvert fald 3 målere på mit OS.
Nu har jeg logisk nok valgt at den som ligger lavest (3-10 grader) er min
PSU. Den som ligger næst lavest (30-35 grader) er mit motherboard/system. Og
den som ligger højest (40-55 grader) er min CPU.
MBM er ikke heeelt korrekt mht navngivning af de forskellige temperaturer så
det skal du selv ind og lave om på :).

--
MVH Jean Pierre

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-12-01 10:27

"Jean Pierre" skrev...
> [...]
> den som ligger højest (40-55 grader) er min CPU.
> MBM er ikke heeelt korrekt mht navngivning af de forskellige temperaturer

Hvis jeg havde en måler i min pc, der fortalte mig at psu er 3-10 grader,
ville jeg tro at de øvrige værdier den viste også er helt i hen i vejret...
(med mindre, selvfølgelig, at psu'en ligger udenfor i sneen)
Den mest nøjagtige måling kommer fra bios, og den skal også
tages med et gran salt (+/- 10-15 grader)

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jean Pierre

Dato : 28-12-01 11:06

Kan selvfølgelig også være de 3-10 grader er en anden del i computeren :).
Men noget skul der jo stå til den.
Min CPU temp passer faktisk godt til det som også blir vist i BIOS så ingen
problemer der.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-12-01 14:34

"Jean Pierre" skrev...
> [...]
> Men noget skul der jo stå til den.
> Min CPU temp passer faktisk godt til det som også blir vist i BIOS så

Du har intet i din computer, der er mere end 2 grader under
stuetemperatur.
Men så længe bios er sat til at slukke/skrue ned når
kritisk temperatur er nået, er der ingen fare.
Du skal bare ikke satse på tallene fra MBM fremfor
tallene i din bios.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-12-01 17:47

Peter Schrøder skrev:

>Du har intet i din computer, der er mere end 2 grader under
>stuetemperatur.

Det kommer da an på hvordan man køler.

Hvis man ikke har speciel køling, så kan jeg ikke engang se hvordan
noget skulle kunne være koldere end stuetemperatur?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-12-01 12:37

On Fri, 28 Dec 2001 03:30:01 +0100, Lasse Hedegaard wrote:

>Hejsa!
>
>Motherboard Monitor siger min CPU er 26-28 grader, men i BIOS står der
>40-44 grader?

De fleste monitor programmer jeg er stødt på giver mulighed for
indsættelse af korrektionsværdier (en værdi den skal ligge til)
.... den gyldne regl er at BIOS-værdierne er mere korrekte .. men
ligemeget hvad er det altid klogest at tage den højeste, da det
er de høje temperaturer og ikke de lave der tager livet af
maskineriet, indtil man ha fundet den korrekte værdi!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Not tonight dear, I have a modem.