Router firmware
Fra : Jens

Dato : 28-12-01 02:03

Hvordan opdatere man sin routers firmware med HyperTerminal ??

Jeg vil jo gerne tage en back op først også bagefter opdatere...

Jens

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-01 02:52

"Jens" <til@infojens.dk> writes:

> Hvordan opdatere man sin routers firmware med HyperTerminal ??

Er du sikker på at du ikke hellere vil bruge TFTP?

--
Jacob - www.bunk.cc
Yow! Now we can become alcoholics!

Fra : Jens

Dato : 28-12-01 09:29

Jeg har aldrig hørt om TFTP før men gik selvfølge i gang med at finde noget
om det her på nettet, jeg kom frem til software på denne side

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=src
h&qt=tftp&cn=&ca=10001

Så prøvet jeg at download

TFTP Server 3.0

Men det virker vist ikke lige sådan som jeg ville så jeg må sige at jeg er
gået lidt i stå

Hvad kan i anbefale mig at bruge af software ?

Hvordan gør man ?

Jens
til@infojens.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-12-01 13:02

"Jens" <til@infojens.dk> writes:

> TFTP Server 3.0

Den er sikkert fin nok.

> Hvad kan i anbefale mig at bruge af software ?

Jeg ville nok bruge en tftpd til Linux, men det er nok bare fordi jeg
bruger Linux i stedet for Windows.

> Hvordan gør man ?

Det kommer meget an på hvilken router du har.

Normalt gør man nogenlunde følgende:

1. Læg dit nye image i roden på din TFTP-server.
2. Fortæl routeren hvor den finder det.
3. Får routeren til at hente det nye image.
4. Reboot routeren.

Mellem 1 og 2 skal du nok læse lidt i routeren manual for at finde ud
af hvordan man gør på din router samt du skal finde ud af om routerens
konfiguration overlever en ny firmware (det gør den normalt).

Er du i øvrigt ikke rar at svare under det du citere samt klippe
resten væk, da det så bliver lettere at se hvad du svarer på samt at
skrive svar til dine indlæg.

--
Jacob - www.bunk.cc
May you die in bed at 95, shot by a jealous spouse.

Fra : Jens

Dato : 28-12-01 18:05

Nu er mit firmware kommet i orden !

Men jeg har godt nok siddet og bikset en hel del med det NetMeeting

Min router hedder SpeedStream 5781

Jeg har Siddet og læst på siden her

http://support.efficient.com/KB/techsub/1/netmeetingwithnat.shtml

Og det er lykkes mig at få routeren til at æde følgerne

system addserver 192.168.1.3 tcp h323
save
system addserver 192.168.1.3 tcp 1503
save

Men jeg kan ikke rigtig få den til at være server for NetMeeting er der
noget som jeg mangler at oplyse routeren om ?

Min IP adresse til Internettet er
62.242.255.26

Og jeg bruge lokal adressen
192.168.1.3

Håber i når at hjælpe mig inde jeg smader hele lortet *GGG*

Jens