PC der slukker selv, og tager sin tid for ~
Fra : Plazm0id

Dato : 28-12-01 00:51

Hey NG,

jeg har nogle problemer med min pc..
den kan finde på at slukke sig helt selv!
f.eks. i RA2, når jeg gamer - eller lige når jeg har startet spillet...
og når det så er sket, kan jeg ikke tænde pc'en foreløbig!

på mit bundkort er der sådan nogle LED'er til at vise status, og hvis jeg
ikke tager mit strømstik ud efter den har slukket sig selv - er det lige
meget hvor langtid jeg venter... alle LED'erne lyser blot rødt og den kommer
slet ikke igang med BIOS init.
Men hvis jeg tager strømstikket ud, er det muligt at vente et stykketid (
nogle gange meget lang tid ), og så lyser nogle af LED'erne Grønt... måske
endda alle - og så tænder pc'en...

Men det hyppigste der sker, er at det ikke er nok blot at lade den stå i
fred ( ikke tilstuttet strømmen ).

Løsningen kan være meget forskellig..
Nogle gange har det hjulpet efter meget langtid pludselig at tage nogle
kabler ud og ind igen( strømstik og buskabler )!
Her idag hjalp det at flytte mine ram fra dimm1 til dimm3

Jeg kan ikke se mening i dette problem... men jeg mener selv det kan være
noget med BIOS, RAM eller Løse-forbindelser...!?!?!?!

Nogle der har oplevet noget lign. ?
Evt. Løsningsforslag ?

På forhhånd tak.. Plazm0id
mit system er :

300w strømforsygning
msi k7t pro
amd athlon 1 ghz
512 mb sdram pc-133 ( 1 blok )
ati radeon ddr 32 mb-ram
10/100 mbit ethernet adapter
creative soundblaster live 1024
45 gb ibm-disk
30 gb ibm-disk
2 stk cd'rommer

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-12-01 10:36

"Plazm0id" skrev
> jeg har nogle problemer med min pc..
> den kan finde på at slukke sig helt selv!
> f.eks. i RA2, når jeg gamer - eller lige når jeg har startet spillet...
> og når det så er sket, kan jeg ikke tænde pc'en foreløbig!

Det tyder, ligesom resten af din forklaring, på et varmeproblem.
Det _kan_ være din cpu, men kan også sagtens være chipset,
ram eller grafikkort.
Kontrollér at du ikke har pakket dine enheder helt ind i kabler,
og at køleprofiler ikke trænger til en god gang støvsugning.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Plazm0id

Dato : 28-12-01 16:20

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message

> [...]
> Kontrollér at du ikke har pakket dine enheder helt ind i kabler,
> og at køleprofiler ikke trænger til en god gang støvsugning.

Ja... det løder fornuftigt nok!
der er bare lige én ting ved det!

Jeg har haft varmeproblemer, og dengang slukkede pc'en sig ikke - men den
"frys" bare, og der var heller ikke nogle problemer med at starte pcen op
bagefter igen... det var bare i belastende situationer den frys ( f.eks. i
spil )
Det problem løste jeg ved at købe en ny køler til min CPU, og den har klaret
det ok!

Så jeg kan ikke tro at det er CPU varmen det er galt med ... for hvis det
var, så ville fejlen være anderledes!
Jeg ved ikke helt med de andre dele du nævnte( gpu, chipset ).. men jeg har
sådan en "mølle" der gpdt kan sparke noget luft ind i mit kabinet, og så kan
jeg da lige prøve et spil ra2 eller noget for at se om det hjælper noget!

--
Plazm0id