Ang. IDENTIFICERING af RAM (PC100 eller PC~
Fra : Andrew

Dato : 28-12-01 00:14

Hej

Jeg har et par 64 mb SDram klodser som jeg ikke umiddelbart kan identificere
som værende enten PC100 eller PC133. Hvordan kan jeg finde ud af hvilke der
er PC100 og hvilke der er PC133 ???

Mvh Anders

Fra : Jean Pierre

Dato : 28-12-01 08:19

Ok. Aller først så har jeg aldrig hørt om 64 mb klodser som kan kører PC133.
Men dermed ikke sagt at de ik findes.
Kan du sætte ramne til PC133 i BIOS og få det til at kører?
Hvis det er PC100 ram og du har sat dem til PC133 opdager du stensikkert
hvis det ik var PC133 for så vil din computer ofte gå ned med flaget.
Medmindre du kører Win ME... Så kan du ikke rigtig lurer om det er ramne
eller OS'et *GG* (Joke)

--
MVH Jean Pierre

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 28-12-01 08:54

> Ok. Aller først så har jeg aldrig hørt om 64 mb klodser som kan kører
PC133.
> Men dermed ikke sagt at de ik findes.
Jeg har 2 klodser, så hermed er den aflivet =)

<SNIP>
Du kan prøve at se efter et tal der muligvis står lidt for sig selv på
chippene på klodsen. Det kan være 10, 8 eller 7,5. Det kan dog også stå i
sammenhæng med en produktionskode og kan så være sværerere at identificere.
Tallene står for hastigheden på rammen i nanosekunder. Du kan tage dette tal
og dele op i 1000. Det giver så:
10 = 100 mzh
8 = 125 mhz (det er der nogen producenter der bruger at kalde 133 mhz)
7,5 = 133 mzh

Håber det kan bruges =)

MVH

Thomas

Fra : Andrew

Dato : 28-12-01 10:45

Tak for svar godt nytår

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 28-12-01 10:49

> Tak for svar godt nytår

Tak og i lige måde =)

/TWM

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-12-01 09:33

"Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote in message
> Ok. Aller først så har jeg aldrig hørt om 64 mb klodser som kan kører
PC133.
> Men dermed ikke sagt at de ik findes.

Det gør de skam...

Jeg er enig i måden at identificere klodserne på.
Keler

Fra : Andrew

Dato : 28-12-01 10:45

Tak for svar godt nytår

Fra : MuffDiver

Dato : 28-12-01 23:55

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
identificere
> som værende enten PC100 eller PC133. Hvordan kan jeg finde ud af hvilke

Prøv programmet SiSoft Sandra,jeg mener det kan identificere ram blokke.