Blærebetændelse
Fra : Malene N.

Dato : 27-12-01 23:39

Hej Allesammen.
Håber alle 2 og 4 benede har haft en god jul, og snart et godt nytår.
Joey, har lige haft blærebetændelse og også været i behandling.
Det er måske nok derfor hun i en alder af 4½ måned endnu ikke er renlig.
Pillerne hjalp gevaldigt, og alle var glade.
Nu tror jeg måske hun har fået det igen. (det er kun 1 uge siden vi sluttede
kuren)
Jeg ved ikke om nogen hunde er ligeså modtagelige for blærebetændelse som
jeg er. Jeg behøver næsten bare kigge på en kold sten. Joey sidder en del,
når vi er på gaden. Hun kan sidde længe og studere lyskurve der skifter,
eller mennesker der går forbi. Faktisk er det ret svært at holde hende på
"benene" hele tiden.
Hvis der er nogen der har erfaringer med ovennævnte hører jeg meget gerne om
det.
Nytårshilsner
Malene N.

Fra : Doggy

Dato : 28-12-01 00:32

Hej Malene

Behandlingen er antibiotika når hunden har blærebetændelse,men når hunden er
kureret, kan du som forebyggende behandling give den tranebær, enten som
saft eller som kapsler. (fåes i matas). Tranebærsaft nedsætter PH værdien i
urinen så bakterier har svært ved at trives.

Jeg giver selv een af mine hunde tranebærsaft i kapselform hver dag og har
undgået flere blærebetændelser.

Hilsen
Merete

Fra : Winther

Dato : 28-12-01 21:54

Doggy <post@doggy.dk> skrev i en
> Hej Malene

Tranebærsaft nedsætter PH værdien i
> urinen så bakterier har svært ved at trives.
Tranebær skulle faktisk ikke ændre PH værdien. Som udgangspunkt går man ud
fra at de fleste urinvejsinfektioner stammer fra colibakterier. Disse
bakterier er udstyret med fimrehår, som bakterien bruger til at sætte sig
fast i blæren med. Tranebær skulle ødelægge fimrehårene så de ikke kan sætte
sig fast. For at ændre urinens PH bruges c-vitamin, men om det kan bruges
til hunde, ved jeg ikke.

Vh. Winther

Fra : Jo-Ann

Dato : 28-12-01 15:27

hvordan blev blærebetændelsen konstateret ? Min tæve havde også
blærebetændelse "hele tiden" da hun var hvalp...fik antibiotika mange
gange..men det kom bare igen. Så tog dyrlægen en prøve..mener det var et
skrab....den blev så dyrket og undersøgt til den store guldmedalje, og den
type blærebetændelse hun havde, ja den var noget mere "sejlivet" end de
fleste...så hun fik noget andet, og har ikke haft det siden...

Men hun var så også næsten et år gammel inden hun var renlig da vi jo
ikke kunne skælde hende ud når hun tissede på gulvet mens hun havde
blærebetændelse...

Såå..måske skal dyrlægen lige undersøge det lidt nøjere ?

Mvh

Jo-Ann