Hvor varm må en p4 1,5 ghz blive?
Fra : Jakob

Dato : 27-12-01 23:39

Min p4 1,5 ghz processor har en arbejdstempertur på 69 grader, er det
normalt?

Jakob

Fra : Jean Pierre

Dato : 28-12-01 08:16

Nej.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Jakob

Dato : 28-12-01 10:58

Det er en såkaldt "in a box" hvor alt skulle være inkluderet. Skal der
aligevel bruges kølepasta selvom der fra fabrikkens side er sat en sort
"klat" på processoren?

Jakob

Fra : Thf

Dato : 28-12-01 19:37

>Det er en såkaldt "in a box" hvor alt skulle være inkluderet. Skal der
>aligevel bruges kølepasta selvom der fra fabrikkens side er sat en sort
>"klat" på processoren?
Der var ingen sort klat på min kerne.

Med min 1.7 fulgte en sprøjte med kølepasta, det smurte jeg ud over kernen
startende fra midten, dog mest i midten, min temp er følge Asusprobe
cpu-40 mobo-29, det er med standart køler.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jean Pierre

Dato : 29-12-01 00:04

Øh?! Du er er godt klar over der skal være et meget meget fint tyndt lag
kølepasta på ik? De kommer ik an på hvor og hvor meget du smørre på, for
kommer du for meget på så transporterer det ikke varmen men holder på det.
Men 40 grader lyder helt fint, så det har du vel gjort rimelig korrekt.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Thf

Dato : 29-12-01 02:00

>Øh?! Du er er godt klar over der skal være et meget meget fint tyndt lag
>kølepasta på ik? De kommer ik an på hvor og hvor meget du smørre på, for
Yes, men ifølge manualen, så skal alt indholdet bruges, det skulle være nøje
afmålt fra fabrikkens side, så bruger "bare" skal smøre det på jævnt, så
skulle trykket fra køleren klare resten.

Fra : Jakob

Dato : 29-12-01 23:42

Nu har jeg kommet kølepasta på, og nu er den "kun"67,5 grader. Det er vel
stadig i overkantet? Det skal nævnes at den kører fuldstændigt stabilt.

Fra : Thf

Dato : 30-12-01 18:02

>Nu har jeg kommet kølepasta på, og nu er den "kun"67,5 grader. Det er vel
>stadig i overkantet? Det skal nævnes at den kører fuldstændigt stabilt.
Sådan er en P4, nem at sætte op, og så kører den bare.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jakob

Dato : 02-01-02 00:14

Er 67,5 grader ikke for varmt?

Jakob

Fra : Thf

Dato : 02-01-02 14:48

>Er 67,5 grader ikke for varmt?
Jo, men som du selv siger, den ruller perfekt.
Min ligger på 40 gr.
Men jeg har også 2x80mm pabst blæsere mere i kabinettet.
Til at holde cirkulation af luften, en i bunden der suger luft ind
og ud foroven lige over psu blæseren.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S