Hvad mangler jeg?
Fra : Jesper

Dato : 27-12-01 22:41

error while loading shared libraries: libstdc++-libc6.1-2.so.3: cannot open
shared object file: No such file or directory

Jeg får ovenstående meddelelse når jeg forsøger at køre et lille program der
hedder donkey. Hvad mangler jeg at installere?

mvh
Jesper

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 27-12-01 22:57

Jesper wrote:

> [...]
>
> Jeg får ovenstående meddelelse når jeg forsøger at køre et lille program
> der hedder donkey. ...............................

eDonkey ?

> .................. Hvad mangler jeg at installere?

Formentlig (*) libstdc++-devel .

*) Skriv lige hvilken dist, du bruger, når du stiller så specielle
spørgsmål.

-Claus

Fra : Jesper

Dato : 28-12-01 11:58

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote in message

> eDonkey ?

> Formentlig (*) libstdc++-devel .
>
> *) Skriv lige hvilken dist, du bruger, når du stiller så specielle
> spørgsmål.

Jeg fandt en kompileret udgave der kører fint.

mvh
Jesper

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 27-12-01 23:03

In <5FMW7.5656$Zm5.575098@news000.worldonline.dk> "Jesper" <jesper.hansen3@e-box.dk> writes:

> [...]

>Jeg får ovenstående meddelelse når jeg forsøger at køre et lille program der
>hedder donkey. Hvad mangler jeg at installere?

Proev at hente sourcen istedet for og kompilerer selv.

Mvh
Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-12-01 23:18

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Proev at hente sourcen istedet for og kompilerer selv.

Det hjaelper vel ikke det store paa at der mangler et vigtigt
runtimebibliotek?

--
Thorbjørn Ravn Andersen 'He should have a red hat,' said
http://bigfoot.com/~thunderbear Twoflower. 'And he certainly ought to be

Fra : Mickey

Dato : 28-12-01 01:43

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Det hjaelper vel ikke det store paa at der mangler et vigtigt
> runtimebibliotek?

jeg tror det du mangler er en genvej til et allerede eksisterende runtime
bibliotek - det kunne være make ville lave den selv...
- alternativt kunne du forsøge selv at lave den!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 27-12-01 23:51

On Thu, 27 Dec 2001 22:41:18 +0100, jesper hansen3 wrote:

> [...]

> Jeg får ovenstående meddelelse når jeg forsøger at køre et lille
> program der hedder donkey. Hvad mangler jeg at installere?

virgil$ dpkg --search libstdc++-libc6.1-2.so.3
libstdc++2.10: /usr/lib/libstdc++-libc6.1-2.so.3
virgil$

Mvh.

--
"Q: Who tells you what to do? Adam Sjøgren
A: The Bell Telephone Company. The telephone rings asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-01-02 15:39

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> writes:

> Det hjaelper vel ikke det store paa at der mangler et vigtigt
> runtimebibliotek?

Jo, for så bliver programmet linket så det bruger den version af
libstdc++ man allerede har installeret istedet for at man absolut skal
have en version der kalder sig libstdc++-libc6.1-2.so.3

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix