Julehilsen fra Jacques
Fra : Nina Svanholm

Dato : 27-12-01 20:04

(Undskyld hvis den kommer to gange...) :0)

Hej igen til alle jer dejlige heste derude!

Jeg håber i havde en god jul! Det havde jeg, jeg har fået et
nyt
sadelunderlag, så nu tror jeg på at der bliver misundelse i
nabolaget!...

Øhh...har i ikke mulighed for at skrive til mig, i stakkels
heste derude???
Jeg ville bare så gerne snakke med andre lige så dejlige heste
som mig
selv...Øhhh nå ja næsten lige så dejlige heste...

Nå, min mor siger at vi ikke kan ride når det er frost vejr og
når der er
sne. Hun siger at jeg glider og risikerer at komme til skade!!
Er det rigtigt?! Jeg elsker at ride, men jeg kan godt mærke at
jeg glider når min mor trækker mig på fold. _Hun_ siger at det
er fordi at jeg har sko på. Er der nogen af jer andre der har
det på samme måde? Har i fundet en løsning på det?

Jeg skulle hilse fra min mor og sige at godbidssten tricket var
en god ide
(selvom jeg var sikker på at der var noget lusk bag)

Kærlig hilsen fra Jacques.

Fra : Britta Larsen

Dato : 27-12-01 20:45

Hej Jacques :)

Jeg er en sød og dejlig fuldblods/nordbakker der er 8 år gammel (valak), min
"mor" har redet på mig udendørs i sne hvor der var glat, men jeg sked ikke,
da vi holdt os i rabatten, og jeg har ikke sko på.
Jeg fik en ny grime i julegave af min "mor", så nu kan jeg blive pæn igen.

Jeg tror at hvis jeg samarbejder med min "mor" så sker der mig ikke noget,
og så kan vi ride af sted ud til alle mine venner og hygge os sammen med
dem.

Glædelig jul og et godt nytår
M.v.h. Klausen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 27-12-01 21:07

"Nina Svanholm" <stoltze@mail.dk> wrote:

>Jeg håber i havde en god jul!

Hej Jacques!
Jeg er en Pinto (halv quater havl araber) på 5 år.

Nej, min jul gik helt i vasken

Præcis mandag een uge før juleaften, da vi skulle ind fra fold,
sparkede Sally (den heks) mig over venstre lår lige under knæledet og
jeg fik en dyb flænge på ca 3 cm. Det gjorde ikke ret ondt og jeg
ville hellere ind og æde hø. Min far blev opskræmt over alt det blod
og ringede til dyrlægen, der sagde at en så kort flænge ikke skulle
sys, selv om den var dyb. Det var bedre at lade det stå åbent hvis der
var lidt skidt i såret, så kunne det nemlig komme ud. Far skulle bare
holde rent omkring såret.

Næste dag kunne jeg slet ikke stå på benet og min far ringede til
dyrlægen der kom kort efter. Jeg fik nogle smertestillende
indsprøjtninger og noget antibiotika. Kort efter havde jeg det ret
godt.

Næste dag var benet bare rigtig skidt. Dyrlægen kom tidligt for at se
hvordan det gik. Han sagde at jeg skulle på hospitalet straks. Jeg
VILLE altså ikke op i traileren, men da far sagde at jeg SKULLE, så
gjorde jeg det alligevel. Det skulle jeg aldrig have gjort, for de
kørte mig på Landbohøjskolen i København og der har jeg så været lige
indtil i dag

Tænk engang! Juleaften på hospitalet, sammen med en ged der hed "Mette
Marit" og to lyserøde grise uden navn. De var ret kedelige

I dag efter jeg kom hjem har vi så fået hø med flødeskum og festet
hele aftenen. Jeg må ikke komme på fold foreløbigt, men godt gå en tur
sammen med far, Oliver & Nathalie. Det skal vi så i morgen, uanset
hvad vejret så bliver.

Nu skal jeg altså til at sove. God efterjul!!!

Hilsen Ramses!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 28-12-01 03:40

Åhh, nej det var da uheldigt med Ramses at han skulle komme til skade men
det er jo hvad der sker. De fleste ulykker hvor hestene kommer til skade
sker faktisk på folden hvor f.eks en hest sparker en anden hest.
God bedring til Ramses.

hilsen

Anet

Fra : Anet

Dato : 28-12-01 03:37

Hej Nina
Fint at tricket med godbidstenen hjalp . Det er nogen gange ikke så meget
der skal til.

hilsen
Anet

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 28-12-01 22:38

En høj vrinsken fra 2 kåde islandske hopper.

Jeg er en rød hoppe på 9 år og hedder Freyja. Min mor (den rigtige) hedder
Tinna og er 21 år. Når jeg er ude på en ridetur uden hende får hun mere
motion end mig. Hun er løber rundt og kalder på mig. Vores mennesker synes
at hun er lidt småtosset. Bare fordi hun ikke kan undvære mig. Jeg selv er
af mere roligt gemyt. Ja menneskerne er så frække at kalde mig doven. Bare
fordi man ikke vil vise dem at jeg er en rigtig god løber. Nå ja - det er
svært at følge med mor. Men hun er også hurtig. Vi elsker at ride ture i
naturen. Desværre har vores mennesker ikke altid tid til det. Jeg forstår
ikke hvorfor de altid er væk når det er lyst og så først kommer hjem når det
er ved at være for sent til en ridetur.

Vi har ikke problemer med at stå fast når det er glat. Vores smed laver
ekstra huller i vores sko. Så skruer vores mennesker nogle underlige dimser
i skoen inden rideturen. De kalder det for brodder. De tager dem også af
igen når vi er færdige med en ridetur.

He he. Jeg skulle have været ude på rideture her i julen - men der snød jeg
dem. Jeg er en ren ekspert i at tabe mine forsko. Så nu må vi vente på at
smeden får tid til sætte nye sko på mig. Og han har ikke tid til at komme
forbi før end i det nye år. Så nu kan jeg rigtigt gå og nyde min halm imens
mor må ride ture med menneskerne.

Jeg er i den heldige situation at jeg selv kan vælge om jeg vil være inde
eller ude. Så når det blæser rigtigt slemt så går jeg ind og hygger mig i
stalden. Men mor har nu mere lyst til at være udenfor. Hun har også mere
lyst til at opleve verdenen udenfor vores indhegning. Så hun har fundet på
at gå ind og spise græs det sted som menneskerne kalder haven. Jeg skulle
ikke nyde noget at gå uden for min trygge indhegning så jeg nøjedes med at
få ekstra halm imens de flyttede hende ind i indhegningen. Så nu har de
skiftet de gamle pæle ud i vores vinterindhegning.

Selvom jeg elsker vinteren så glæder jeg mig nu til foråret. Gør i osse
det?. Tænk på alt det dejlige friske græs der venter os.
Men valset havre er nu heller ikke at foragte. Jeg er vist lidt for meget
madglad, men hvem er ikke det?

Kan i alle have et godt nytår?. Jeg håber ikke at der kommer raketter og
brag i vores lille landsby. Mine mennesker bryder sig heller ikke om det. De
er vist mest nervøse for om der kommer en raket i nærheden af stråtaget. For
så kan huset jo brænde.

Jeg er nu ikke særlig bange for larm. Tænk at min mor er bange for
traktorer. Det er jeg ikke. Men jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken
traktor der smager bedst. Vi har selv en blå og den kan jeg godt lide. Min
menneskefar synes godt nok at jeg driller når jeg stiller mig i vejen for
den når han vil køre ned på marken. Det kan mor ikke finde på. Hun render
væk i stedet for.
Vi har også nogle små sjove maskiner flyvende oppe over vores mark. Selvom
at jeg kigger godt efter kan jeg ikke se hvilken farve de har. Men de er nu
sjove at kigge på.

Nå jeg vil tilbage til halmen før mor har spist det hele!

Hilsen fra Freyja

Fra : MM

Dato : 05-01-02 17:29

> [...]

> nyt
> sadelunderlag, så nu tror jeg på at der bliver misundelse i

Min jul var ikke så sjov, for min mor skulle lige pludselig føde juleaften,
og så var der ingen til at lukke mig og min staldveninde ud. Hun havde
heldigvis sørget for at naboen kom og fodrede os, og han havde en hel pose
gulerødder og lidt rugbrød med, så det hjalp jo på det.

> [...]
> er fordi at jeg har sko på. Er der nogen af jer andre der har
> det på samme måde? Har i fundet en løsning på det?

Vi har ikke været ude at ride længe, da min mor jo har været højgravid og
derfor ikke har kunne få sin numse op på ryggen af mig, så nu glæder jeg mig
virkelig til hun bliver helt frisk så vi igen kan komme afsted. (og det gør
hun vist også Hun har ellers prøvet mange gange at finde en der kunne
ride lidt på mig og Betty, men der er åbenbart ikke nogen der vil her i
nærheden.
Vi plejer nu heller ikke at ride, når der ligger så meget is, for det er ret
svært at stå fast synes jeg. Vi går også meget forsigtigt når vi bliver
lukket ud, vi plejer ellers at løbe om kap, men det tør vi altså ikke for
tiden

> Jeg skulle hilse fra min mor og sige at godbidssten tricket var
> en god ide
> (selvom jeg var sikker på at der var noget lusk bag)

Hvad var det lige det var for et trick?

Venlig hilsen Nilco

Fra : Nina Svanholm

Dato : 06-01-02 11:14

MM wrote in message
<3c37294a$0$62886$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hvad var det lige det var for et trick?
>
>Venlig hilsen Nilco

Hej Nilco!

Det er et trick min mor bruger for at jeg skulle finde ud af at
store (specielt de hvide) sten ikke er farlige. Så hun lægger
godbidder på stenen så jeg finder ud af at det er en rar sten
og ikke spor farlig.

Jeg håber at din mor snart er frisk nok til at i kan komme ud
og ride igen!

Hestehilsner fra Jacques.

Ps:Tillykke med den lille ny.

Fra : MM

Dato : 07-01-02 22:18

> [...]
> store (specielt de hvide) sten ikke er farlige. Så hun lægger
> godbidder på stenen så jeg finder ud af at det er en rar sten

Nååh det var da et smart trick...måske skulle jeg bede min mor om at gøre
det samme, for jeg har en elfidus jeg er bange for at gå forbi, men det kan
da godt være at jeg kan overtales, hvis jeg får lidt guf

> Jeg håber at din mor snart er frisk nok til at i kan komme ud
> og ride igen!

Jeg tror slet ikke hun kan vente længere...Da hun striglede mig idag, sagde
hun ihvertfald at det ikke varede ret meget længere før vi kunne starte
stille med at skridte, så det lader til at hun snart er klar
> Hestehilsner fra Jacques.
>
> Ps:Tillykke med den lille ny...

tak

--

Venlig hilsen MM
Jamen så var det jo her jeg skulle reklamere for den rigtig fede hjemmeside,