Dual AMD Athlon
Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 27-12-01 20:22

Jeg har tænkt mig at køre dual processor - men skal gøre det rimeligt
billigt.
Jeg har allerede en AMD Thunderbird 1200 MHz og kan få een til til omkring
en tusse.
Jeg vil gerne have fat i et mother board med to socket A og plads til SD Ram
(Da jeg vil bruge mit nuværende RAM).
Umiddelbart findes noget sådant ikke på edbpriser.dk. Eksisterer det
overhovedet, og hvor kan man skaffe det?

/Mikkel

Fra : Peter Pan

Dato : 27-12-01 20:24

"Mikkel Gravgaard" <grav@iwantnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Umiddelbart findes noget sådant ikke på edbpriser.dk. Eksisterer det
> overhovedet, og hvor kan man skaffe det?

Det findes pt kun 1 chipsæt der kan køre dual Athlon, nemlig AMDs 760 MP (og
MPX)

Dette chipsæt kan kun finde ud af DDR SD-Ram, så derfor er det ikke muligt
at lave et bundkort som ikke kræver DDR ram iøjeblikket. Og jeg tror ikke du
skal forvente at der kommer noget chipsæt lige foreløbig.

Mvh
Anders

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 28-12-01 00:44

Men kan man køre med Thunderbird processorer på et bundkort med AMD 760 MP
og Socket A + DDR RAM?

Fra : Henrik V!

Dato : 28-12-01 10:52

Officielt nej, vist nok, men se testen på
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1537 de kører da både med Durum's og
hvad ved jeg...!

/Henrik!