Indenfor Amtet 1 mrd. før termin?
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 27-12-01 19:25

Er der noget med, at man i den sidste måned før termin
ikke "må" rejse undenfor det Amt, hvor man skal føde? Jeg
skal føde på Skejby, Århus Amt.

Hilsen
Lisbet

Fra : Britta Larsen

Dato : 27-12-01 20:34

Hej lisbet...

Det har jeg nu ikke hørt noget om. har selv forældre der bor i nordjyllands
amt og bor selv i århus amt....

Du kan da spørge din læge, men tror nu mere det er udenlands du ikke må
rejse.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Gitte Beyer

Dato : 28-12-01 10:32

Hejsa

>Er der noget med, at man i den sidste måned før termin
>ikke "må" rejse undenfor det Amt, hvor man skal føde? Jeg
>skal føde på Skejby, Århus Amt.

Det er ikke noget, jeg har hørt noget om. Jeg var selv en tur i
Tyskland 8 dage inden fødslen (bor i Vejle). Hvis man står og fødslen
pludselig går i gang, skal man nok få hjælp på det nærmeste sygehus,
uanset amt. Derimod ved jeg, at flyselskaber ofte har en "politik" for
hvor langt hen i graviditeten man må flyve med dem.

MVH
Gitte

Fra : mimi

Dato : 29-12-01 10:35

Jeg spurgte Hjørring sygehus om det (der hvor jeg skulle føde) fordi jeg
blev nødt til at rejse til midtjylland få dage før min termin. De sagde at
jeg kunne føde hvor som helst, så gik mine veer igang mens jeg var væk,
ville jeg bare komme til at føde der hvor jeg befandt mig. Jeg ved ikke
hvordan det forgår hvis det er udenlands, men ring hellere til dit fødested
og spørg dem, eller spørg din jordmoder.
Held og lykke.
Mvh Mimi

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 29-12-01 10:43

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> wrote in message
> Er der noget med, at man i den sidste måned før termin
> ikke "må" rejse undenfor det Amt, hvor man skal føde? Jeg
> skal føde på Skejby, Århus Amt.

Nej, det er en gammel regel - fra før frit sygehusvalg.
Dengang skulle man føde indenamts - eller selv betale.

Tag det bare roligt.

Med venlig hilsen
Bodil.