Celeron 300mhz
Fra : Gimmer

Dato : 27-12-01 18:19

hej... hvilke ram skal jeg bruge til en celleron 300mhz. jeg tror nok den
hedder 300a! men jeg er ikke helt sikker!

vh Gimmer
ps. håber det er nok oplysninger!

Fra : Torbenth

Dato : 27-12-01 19:35

Gimmer skrev i meddelelsen
<3c2b5800$0$62871$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>hej... hvilke ram skal jeg bruge til en celleron 300mhz. jeg tror nok den
>hedder 300a! men jeg er ikke helt sikker!

Den kører svjv 66, men du kan godt bruge pc100 eller pc133, men den kører
stadig kun 66.

Mvh.

Torben

Fra : Peter Pan

Dato : 27-12-01 19:39

"Gimmer" <gimmer@pc.dk> skrev i en meddelelse
> hej... hvilke ram skal jeg bruge til en celleron 300mhz. jeg tror nok den
> hedder 300a! men jeg er ikke helt sikker!
> ps. håber det er nok oplysninger!

Det kommer an på hvilket motherboard du har. De fleste kan du bruge alm.
PC66, PC100 eller PC133 168 pins SD-Ram i.

Men hvor store klodserne må være, skal du kigge i manualen til
computeren/bundkortet for at være sikker.

Du kan også komme ud for at du skal bruge noget 168 pins EDO-Ram, men det
har jeg kun set i enkelte IBM pc'ere.

Mvh
Anders

Fra : Gimmer

Dato : 27-12-01 19:51

MAnge tak...
det var alt
vh Gimmer

Fra : ottesen

Dato : 27-12-01 20:43

> MAnge tak...
> det var alt
> vh Gimmer

Kan i øvrigt overclockes til 450 Mhz, tilsyneladende uden de store
problemer. Min 300A har kørt 450 i et par år nu, uden at jeg har gjort et
stort nummer ud af køling, blæsere etc.

/Ottesen

Fra : Gimmer

Dato : 27-12-01 20:53

det gør min også... jeg købte den fordi den var så men at clocke i forhold
til en PII

venlig hilsen gimmer
ps. MANGE tak for ideen ellers- det var yderst venligt af dig at skrive det.
man kan jo altid lige bruge lidt ekstra Mhz!