Barnevogn - hvilket mærke?
Fra : Lonnie

Dato : 27-12-01 15:17

Hej alle!

Vi venter vores første barn i starten af marts, og har lige været ude at
kigge på barnevogne. Det er noget af en jungle!!

Vi har fundet 2 barnevogne, som vi gerne vil høre jeres meninger om:

* Emmaljunga: Big Star
* Odder: Compact Petra

Emmaljunga'en føles løs, Odderen er til gengæld tungere. Vi skal ikke køre
meget med bus. Vores barn skal sove til middag i barnevognen.

Har I nogle gode erfaringer / råd?? Evt. forslag til et helt andet mærke?

På forhånd mange tak, og fortsat god jul og godt nytår.

Mange hilsener fra Thomas og Lonnie.

Fra : Flemming

Dato : 27-12-01 16:41

Hejsa kommende forældre

Først godt nytår til jer også !!Vi har selv en emmaljunga big star og er
fantastisk glade for den, den har et langt liggemål, kører nemt og er nem at
folde sammen. Servicen er i øvrigt også helt fantastisk. Vi havde et lille
problem med stellet efter ca 1 år den manglede en tværstiver som alle de nye
modeller har og blev derfor lidt gyngehestagtig...... Den blevet promte
byttet!! Vores barnevogn er nu 1½ år og den ser stadig ud som ny og indtil
flere af vores venner har rost den når de har fået lov at køre med den.
Odder er også et godt mærke kender dog ikke lige den model men kig efter at
det indvendige liggemål er langt nok der er mange modeller som kun har et
liggemål på ca 85 cm. og det er sjældent langt nok til et barn på 2-3år
Med venlig hilsen og held og lykke
Gitte Jahns

Fra : HANNE MOOS

Dato : 28-12-01 20:58

Hej
Jeg har en odder-vogn. Og er rigtig glad for den. Købte den brugt for 4½ år
siden til mit første barn. Hun lå i den indtil nr. 2 ankom (for 2½ år side)
og han har ligget der siden - og ligger der altså endnu. Vi bruger den altid
! Vores børn er så tæt på hinanden aldersmæssigt at det var nødvendigt med
et køretøj begge kunne være i. I starten med et søskendesæde - nu sidder de
bare i hver sin ende. Den er nem at skille ad - enten bare lidt så den kan
komme bag i bilen, eller rigtig meget hvis man har brug for det. Den er
naturligvis noget afbleget efterhånden, og vi har skiftet hjul på den - men
den er ellers perfekt!
Er dog enig i at I skal huske at tjekke målene. Min er en Milano-model - det
var dengang den bedste i Tænk & Test mht. sikkerhed m.v. - og den med det
længste liggemål. Jeg kender ikke jeres model.

God fornøjelse
Hanne

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 28-12-01 22:53

Hej

Vi har en Emmaljunga Big Star. og vi er rigtig glade for den. Den er pæn og
meget nem at køre med. Den er polstret godt indvendig i siderne og virker
ikke så hård indvendig som mange andre modeller. Virkelig et plus i kulden.
Derudover er der speciel hovedbeskyttelse i vognen, men spørg om det i
forretningen. Der er et sæde som kan slås op og det bruger vi meget til
vores dreng fra han var 5 mdr. gammel. Han er nu 9 mdr. og bruger det
stadig. Jeg kan godt forstå betænklighederne med hensyn til at den virker
løs. Det er den dog ikke. Jeg har tit puttet en overfuld idkøbskurv ovenpå
vognen. Det kan den sagtens klare uden problemer. Flere har også rost
barnevognen, de synes den er flot og især har mange sagt at det der lægges
over vognen virker godt fordi der er tykkere (foret tror jeg) end andre
modeller. Da vores dreng var mindre brugte vi barnevognindsatsen som vugge
(den har vuggefunktion, så den kan vippe hvis man stiller den på gulvet) når
vi var ude hos nogle hvor han ikke kunne sove ude. Det var ret godt.. Det
eneste negative jeg kan sige er at hvis I har en lille bil kan det godt være
svært at få plads til barnevognen. Det skal man tænke på. Den er let at
skille ad men fylder meget. Men det tror jeg i øvrigt også at Odderen gør,
men jeg ved det ikke!!!
Men held og lykke med jeres valg. Vi har i hvert fald ikke fortrudt vores
valg da vi købte sidste år. Vores dreng er fra marts 2001
Venlig hilsen
Cecilie

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-01-02 13:05

Thu, 27 Dec 2001 15:16:44 +0100, berigede "Lonnie"
<lonnie@kaeregaard.fjern-mig.dk> dk.familie.barn med:

>Evt. forslag til et helt andet mærke?

Vi kender flere, som er meget glade for deres vogn, som de har købt hos:

   http://www.jc-import.dk

Meeeen, smag og behag er forskellig

/Mark

--