Hvad skal jeg vælge?
Fra : Jannie

Dato : 27-12-01 12:26

Hejsa, jeg skal have ny HD, jeg ville gerne have hjælp til hvad jeg skal
vælge. Jeg har kik på ADM menskal jeg vælge workstation eller standard.

Jeg bruger min computer til:
Skrive opgaver.
HTML, hjemmesider
Billedbehandling
Digital camera.
Lidt acade spil
Internet

Jeg har winXP som styresystem.....er der nogle som kan hjælpe mig med
forslag;)

Jannie

Fra : Deaster

Dato : 27-12-01 12:58

"Jannie" <lolistaomail@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa, jeg skal have ny HD, jeg ville gerne have hjælp til hvad jeg skal
> vælge. Jeg har kik på ADM menskal jeg vælge workstation eller standard.

Ah hva, hvad mener du med at du skal have en harddisk som er en workstation
eller en standard?

Og hvad er en ADM harddisk ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 27-12-01 13:24

En hel del personer tror at kabinettet er harddisken.
Så mon ikke hun mener en AMD maskine - har jeg ret Jannie?

Du bør vælge en standard maskine, eller har du et link til de maskiner du
har et kig på?

Isaack

Fra : Jannie

Dato : 27-12-01 14:25

> [...]
> Så mon ikke hun mener en AMD maskine - har jeg ret Jannie?
>
> Du bør vælge en standard maskine, eller har du et link til de maskiner du

Åh jo, såman, jeg mener en ADM maskine;))) Linket er her:
http://www.pc-store.zillionshop.dk/

Jannie

Fra : Deaster

Dato : 27-12-01 14:47

--

> Åh jo, såman, jeg mener en ADM maskine;))) Linket er her:
> http://www.pc-store.zillionshop.dk/

Øhhh, hvor er det lige du ser en ADM maskine ?

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 27-12-01 14:49

Jeg synes helt klart at du skal tage de Game Systems. Jeg kan stadigvæk
ikke, foruden prisen, helt se hvad de finder Workstation agtigt ved deres
serie. Det er næsten ligefør at jeg syntes at de burde kaldes Server...
hvorfor er deres HD langsommere end dem i deres Game serie... hvorfor har de
kun 128MB RAM(!!!), hvorfor er deres grafikkort ikke af et anerkendt mærke,
men et indbygget et med sharedmemory til SDRAM(!) og hvorfor er der ikke DDR
RAM istedet...

Så jeg forslår Game systems fordi,
1. de har uden tvivl det bedste grafikkort af dem alle, og du ville jo
spille lidt.
2. De er de eneste med 512MB RAM(!) Det burde enhver workstation have, du
vil få brug for det til din XP og billedebehandling... og spil.
3. De virker til at være ligepræcis det Workstations skulle være...

Du nævnede ikke noget budget, så mit forslag er denne maskine,
http://zillionshop.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&shop_id=3324&vare
_id=165747
Den virker til at være "billigst" med hensyn til hvad du får.

Iøvrigt Jannie, der er ikke længere rigtigt nogen betydning ved begrebne
"Workstation" osv. Engang betød det en helt masse, men nu, vil andre ikke
kunne hjælpe dig med de begreb alene, da nutidens maskiner sagtens kan
arbejde som alle... altså, Server, Workstation, (Mini)Clients/Frame,

Isaack

Fra : Jannie

Dato : 27-12-01 17:31

> arbejde som alle... altså, Server, Workstation, (Mini)Clients/Frame,
>
> Isaack

Isaack, du skal virkeligt have 10000 tak;) Jeg er helt ny på dette område og
fik også skrevet ADM i stedet for AMD, som du var kvik nok til at fatte;))))

Jeg har bestilt den maskine du anbefaler da det var lidt det samme jeg havde
kikket på, det er ikke meget man sparre ved at tage en billigere maskine;))

Tak igen;)

Jannie

Fra : Thomas Jari

Dato : 27-12-01 19:04

> [...]
havde
> kikket på, det er ikke meget man sparre ved at tage en billigere

Lækkert at se at en newbie får hjælp uden at blive sablet alt for meget
ned....:)

\Thomas

Fra : Ib J

Dato : 27-12-01 13:36

Blander du ikke begreberne lidt sammen?
AMD=processor
HD=lagringsmedie
Workstation eller standard er forskellen på Windows
styresystemer.
Lad os høre lidt mere precist, hvad det er, du skal have
fat i.

mvh
Ib J