win xp vil ikke finde min agp ordenligt :(
Fra : SoulWalker

Dato : 27-12-01 12:23

Jeg har:

asus a7v-e
2 x 256 mb sd-ram
geforce 2 gts / 64 mb ddr ram
amd t-bird 1 ghz

og problemet er at i windows xp da vil den ikke finde den der hedder "via
cpu to agp controller" som skal være under systemenheder. Og uanset hvor
mange gange jeg prøver at installere via agp driveren som jeg har hentet
alene så vil den ikke. Og den er der heller ikke standard (har ominstalleret
og alt mulig for at tjekke). Problemet udmunder i at jeg taber 20%
performance i forhold til win2k som jeg troede først var bare et tab pga
større os, men nu har vist sig at være en fejl. Det kan f.eks. også ses i
skærmegenskaber under advanceret hvor der står Bustype: AGP (PCI mode)
Jeg kører med 2 styresystemer lige nu og win2k kører upåklageligt. Men jeg
lader jo selvfølgelig win xp blive der for den fejl kan vel laves engang.
Jeg har ikke megen tiltro at der er nogen her der kan hjælpe da jeg tror jeg
har forsøgt alt, men nu prøver jeg lige en sidste desperat forsøg.

Denne post er krydspostet i dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows

mvh
SoulWalker

Fra : Henrik Christensen

Dato : 27-12-01 14:14

"SoulWalker" <email_dk@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> har forsøgt alt, men nu prøver jeg lige en sidste desperat forsøg.
>
> Denne post er krydspostet i dk.edb.hardware og dk.edb.system.ms-windows

Du har selvfølgelig også kørt den komplete via driver på, som et forsøg?
http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1437v(a).zip

mvh Henrik Christensen

Fra : SoulWalker

Dato : 27-12-01 14:13

"Henrik Christensen" <hc@eucsnyd.dk> skrev i en meddelelse

> Du har selvfølgelig også kørt den komplete via driver på, som et forsøg?
> http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/4in1437v(a).zip
>
> mvh Henrik Christensen

=========

Ja, selvfølgelig ;)
jeg har postet i http://forums.viaarena.com/categories.cfm?catid=15
og håber der kommer noget derinde jeg kan bruge.

SoulWalker

Fra : SoulWalker

Dato : 27-12-01 14:16

Wow via Arena forum er effektive. Nu vil jeg prøve det som de skrev til mig
derinde :
_________________

Update the system device for (PCI to PCI brigde) or host or whatever it is
called, with the AGP driver from Via's 4 in1 driver set. you will have to
choose second option to install a know driver, manuver to via driver in the
%SourceDrive%/%Via 4 in 1 drivers%/inf/WinXP and choose the Via CPU to AGP
driver. finish and restart. you will see the change in the Nvidia's
properties page. Problem was reported to MS in early Beta for WinXP, but
nothing was done to fix this problem.

http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=15&threadid=5456

SoulWalker