Livmoderbetændelse
Fra : Alice Trauelsen

Dato : 27-12-01 11:23

Hej
Allerførste håber jeg I alle har haft en rigtig god jul, ligesom vi har her
på Fyn. Men så til noget værre noget. Pippi er 4 år, hun har kun hafte en
rigtig slem løbetid en gang for ca. ½ år siden. Nu har hun været i løbetiden
siden den 3-4 december og bløder stadig. Hun har de sidste dage drukket
meget, været meget varm og tungen hænger ud af skuffen på hende og hun
stønner som om hun har det varmt eller har problemmer med at trække vejret.
Hun hopper på mig og vil være hos mig hele tiden, som om hun hænger og er
mere træt end hun plejer. Dyrlægen talte jeg med til morges og han sagde at
det måske var livmoderbetændelse. Har I nogen erfaring med det for jeg er
rimmelige meget bekymret for min dejlige lille / store Pippi.

Mange hilsner
Alice

Fra : Stine

Dato : 27-12-01 12:24

Hej.
Det lyder ikke godt. Har du taget hendes temperatur ???
Og ellers - af sted til dyrlægen og lad ham/hende undersøge din hund.
Stine

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 27-12-01 12:34

> Hej.
> Det lyder ikke godt. Har du taget hendes temperatur ???
> Og ellers - af sted til dyrlægen og lad ham/hende undersøge din hund.
> Stine

Mercedes, der idag lever i bedste velgående -----

Hilsen Pia

Fra : Kosmonauten

Dato : 27-12-01 12:38

Hej Alice,
det er godt nok trælst.
Var igennem det samme med min forrige hund, alle de signaler og symptomer du
nævner peger rigtig nok imod en begyndene livmoderbetændelse, dyrlægen skal
kigge på hende omgående, ellers kan det gå hen og blive yderst smertefuldt
og selvfølgelig direkte livstruende.

Har hun udflåd og hvad farve er det??
Hvis du ikke reagere hurtigt, kan der ophobes "puds" i hendes livmoder, og
vi snakker om litermål her!

En hurtig indgriben er det vigtigste, måske kan i fange det i opløbet så det
ikke bliver nødvændigt med en operation.
Ellers er det antibiotika der skal til.

Jeg ønsker dig held og lykke med hende, og håber at det går godt uanset
hvad.

Pøjpøj fra
Martin & Laika

Fra : Lars

Dato : 27-12-01 19:57

Hej Alice

Der er kun en vej og det er ned til dyrlægen - jo før jo bedre.
Ring til din dyrlæge med det samme.
Hvis ikke han / hun har vagten, så henviser de sikkert til en der har.
Ellers finder du en anden dyrlæge i telefonbogen.

En livmoderbetændelse er ikke at spøge med. Den kan koste hundens liv, hvis
ikke den bliver behandlet.

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_livmoderbetae
ndelse.html kan du finde mere.

Hilsen Lars.

Fra : Stine

Dato : 27-12-01 21:07

Hej igen.
Håber det går bedre.
Meld endeklilg tilbage, vi vil gerne vide hvordan det går